Zaświadczenia o samodzielności lokalu
RSSPodstawa prawna
art. 2 ust. 3 ustawy z dnia 24 czerwca 1994 r. o własności lokali
Ustawa o własności lokali, opublikowana na stronie:
https://isap.sejm.gov.pl/isap.nsf/DocDetails.xsp?id=WDU19940850388
Miejsce załatwienia sprawy
Wniosek o wydanie zaświadczenia wraz z załącznikami należy złożyć w siedzibie Starostwa Powiatowego w Piasecznie, ul. Chyliczkowska 14, w kancelarii starostwa lub w filii Wydziału Architektoniczno-Budowlanego właściwej dla adresu przedmiotowej nieruchomości dla gmin Tarczyn, Konstancin-Jeziorna i Góra Kalwaria.
Sposób załatwienia sprawy
Zaświadczenie o samodzielności lokalu zostaje wydane na wniosek każdego kto ma w tym interes prawny. Wniosek o wydanie zaświadczenia przydzielany jest przez Naczelnika Wydziału do rozpatrzenia przez Inspektora Wydziału Architektoniczno-Budowlanego. W przypadku stwierdzonych braków w dokumentacji lub nieprawidłowości organ występuje pisemnie do wnioskodawcy o uzupełnienie dokumentacji. Znacznie usprawni postępowanie podanie na wniosku telefonu kontaktowego.
Wymagane dokumenty
Wniosek o wydanie zaświadczenia o samodzielności lokalu (DOC, 28 KB)
- rzut lokalu (w trzech egz.), podpisany przez osobę posiadającą uprawnienie budowlane, z określeniem:
a. podstawowych wymiarów pomieszczeń,
b. opisów pomieszczeń (np. przedpokój, pokój, kuchnia, łazienka, ustęp),
c. podstawowego wyposażenia kuchni, łazienki, ustępu, - rzut właściwej kondygnacji budynku (w trzech egz.) z zaznaczonym usytuowaniem lokalu,
- rzuty pomieszczeń przynależnych (w trzech egz.) z podstawowymi wymiarami,
- rzuty właściwych kondygnacji budynku (w trzech egz.) z zaznaczonymi pomieszczeniami przynależnymi,
- kopia projektu zagospodarowania działki lub terenu z oznaczonym budynkiem, w którym znajduje się lokal (w trzech egz.) ,
- dokument świadczący o zakończeniu budowy – kopia pozwolenia na użytkowanie budynku, zgłoszenia zakończenia budowy lub dokumentu świadczącego o przeprowadzonej przebudowie lub zmianie sposobu użytkowania;
- oświadczenie osoby posiadającej odpowiednie uprawnienia, złożone na rysunkach, potwierdzające że przedstawiony na nich stan jest aktualny i po zakończeniu budowy (przebudowy, zmiany sposobu użytkowania) nie zostały wprowadzone żadne zmiany,
- dokument potwierdzający uprawnienia budowlane osoby podpisującej rzuty lokali i oświadczenie, o którym mowa w p. 8,
- pełnomocnictwo (w przypadku działania przez pełnomocnika) wraz z dowodem wpłaty opłaty skarbowej w wys. 17 zł
Opłaty
- opłata od pełnomocnictwa - 17 zł,
- opłata od zaświadczenia - 17 zł (opłacie nie podlegają zaświadczenia o samodzielności lokali mieszkalnych).
Organem podatkowym właściwym w sprawach opłaty skarbowej jest burmistrz.
Nr rachunku bankowego Urzędu Miasta i Gminy Piaseczno
05 1240 6973 1111 0010 8670 6226 (Pekao S.A.)
Czas załatwienia sprawy
Zaświadczenia wydawane są bez zbędnej zwłoki, nie później jednak niż w terminie 7 dni, od daty złożenia kompletnego wniosku. W uzasadnionych przypadkach zastosowanie mają zapisy art. 35 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego
Dodatkowe informacje
Inwestor może uzyskać informacje o stanie zaawansowania prac nad wydaniem zaświadczenia osobiście lub telefonicznie u Inspektora prowadzącego sprawę, którego wskaże pracownik kancelarii Wydziału Architektoniczno-Budowlanego.
Wytworzył: | Sylwia Moszczyńska-Staś |
---|---|
Data wytworzenia: | 30.11.2006 |
Opublikował w BIP: | Ciechomski Marcin |
Data opublikowania: | 30.11.2006 11:40 |
Ostatnio zaktualizował: | Iwona Śmielak |
Data ostatniej aktualizacji: | 25.08.2025 08:10 |
Liczba wyświetleń: | 23 |
Przepraszamy, funkcjonalność tymczasowo niedostępna.