Deklaracja dostępności
RSSStarostwo Powiatowe w Piasecznie zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
Data publikacji strony internetowej: 31.07.2025 r.
Dane teleadresowe
Starostwo Powiatowe w Piasecznie
ul. Chyliczkowska 14
05-500 Piaseczno
tel. 22 757 62 54
www.piaseczno.pl
starostwo@piaseczno.pl
e-PUAP
Adres do e-Doręczeń: AE:PL-24045-19488-UFDDA-22
Telefon komórkowy przeznaczony do kontaktu ze Starostwem Powiatowym w Piasecznie dla osób ze szczególnymi potrzebami 797 047 560 (dostępny w dniach i godzinach pracy urzędu).
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt. Osobą kontaktową jest Magdalena Markuszewska, kontaktować można się także dzwoniąc na numer telefonu 22 756 62 wew. 191 oraz mailowo m.markuszewska@piaseczno.pl. Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać skargi na brak zapewnienia dostępności.
Koordynator do spraw dostępności – Sylwia Wolny
Na podstawie art. 14 ust. 1 i 2 oraz art. 59 ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami w Starostwie Powiatowym w Piasecznie wyznaczony został Koordynator do spraw dostępności – Sylwia Wolny – Naczelnik Wydziału Zdrowia i Spraw Społecznych.
tel. 22 756 62 54 wew. 246
email: s.wolny@piaseczno.pl
Do zadań Koordynatora należy przede wszystkim:
- wsparcie osób ze szczególnymi potrzebami w dostępie do usług świadczonych przez Starostwo Powiatowe,
- przygotowanie i koordynacja wdrożenia planu działania na rzecz poprawy zapewniania dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami,
- monitorowanie działalności Starostwa Powiatowego w zakresie zapewniania dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami
Informacja o dostępności architektonicznej
Starostwo Powiatowe przy ul. Chyliczkowskiej 14 w Piasecznie
Starostwo Powiatowe w Piasecznie znajduje się przy ulicy Chyliczkowskiej 14. Do budynku można dojść ulicą Chyliczkowską (od strony centrum miasta i od strony skrzyżowania z ul. Armii Krajowej) oraz alejkami od strony Parku Miejskiego. Trzykondygnacyjny, jasny budynek widoczny jest z daleka.
W okolicę starostwa można dojechać następującymi autobusami: 724, 727, L-2, L-5, L12, L13, L17, L19, L32, L 52 (przystanek „Urząd Miasta”, pętla autobusowa przy ul. Sierakowskiego) oraz 710, 724, L23, L24, L25, L32, L39, L52 (przystanek „Chyliczkowska-Technikum”).
W budynku starostwa znajdują się następujące udogodnienia dla osób ze szczególnymi potrzebami:
- podjazd o niskim stopniu nachylenia, umożliwiający wjazd osobom poruszającym się na wózkach,
- miejsca parkingowe dla osób z niepełnosprawnościami,
- toaleta dostosowana do potrzeb osób ze szczególnymi potrzebami,
- dogodny zjazd dla wózków – jeżeli jest taka potrzeba, pracownicy merytoryczni poszczególnych wydziałów (Wydział Architektoniczno-Budowlany, Terenowy Punkt Paszportowy, Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie, Wydział Gospodarowania Mieniem, Wydział Ochrony Środowiska, Zespół ds. Orzekania o Niepełnosprawności) wyjdą zza stanowiska do interesanta. Pracowników pozostałych wydziałów można wezwać na salę przez Kancelarię,
- dzwonek przeznaczony dla osób z niepełnosprawnościami, za pomocą którego można wezwać pracownika starostwa,
- znacznik systemu nawigacyjno-informacyjnego TOTUPOINT – system pomagający zlokalizować urząd i zorientować się w przestrzeni dzięki wgranemu opisowi rozkładu pomieszczeń
- ogólnodostępnych w budynku,
- film o działalności starostwa w PJM,
- ramki do podpisu przeznaczone dla osób niewidomych i niedowidzących,
- krzesło ewakuacyjne dla osób ze szczególnymi potrzebami.
Starostwo Powiatowe w Piasecznie oferuje usługę wideotłumacza dla osób głuchych. W przypadku wizyty w budynku przy ul. Chyliczkowskiej 14 nie trzeba się specjalnie umawiać. Po wejściu do budynku przy ul. Chyliczkowskiej 14 w Piasecznie należy kierować się do sali obsługi i przy stanowisku „Kancelaria” poinformować pracownika o potrzebie skorzystania z tej formy kontaktu. Można to zrobić na przykład poprzez kartkę z napisem „Chciałbym skorzystać z Wideotłumacza”. Pracownik Kancelarii w parę minut zorganizuje taką możliwość. Starostwo Powiatowe mieszczące się przy ul. Chyliczkowskiej jest czynne czynne od poniedziałku do piątku od 7:00 do 16:00.
Do budynku Starostwa Powiatowego w Piasecznie można wejść z psem asystującym.
Wydział Geodezji i Katastru przy ul. Czajewicza 20 w Piasecznie
Do budynku prowadzą 2 wejścia od ul. Czajewicza.
Przy wejściu głównym do budynku znajduje się plan tyflograficzny przeznaczony dla osób niewidomych i niedowidzących. W budynku nie ma windy. Dostępne jest krzesło ewakuacyjne przeznaczone dla osób ze szczególnymi potrzebami. W wydziale dostępna jest pętla indukcyjna. W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie Braille’a ani oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących. W wydziale można skorzystać z wideotłumacza. Aby skorzystać z usługi należy umówić się z jednodniowym wyprzedzeniem za pośrednictwem poczty elektronicznej kancelaria@piaseczno.pl lub poprzez SMS 797 047 560.
Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym.
Wydział czynny jest od poniedziałku do piątku od 7:00 do 16:00.
Filia Wydziału Geodezji i Katastru przy ul. Piaseczyńskiej 77 w Konstancinie-Jeziornie
Filia znajduje się w budynku Urzędu Miasta i Gminy Konstancin-Jeziorna. Budynek jest 2-kondygnacyjny z klatkami schodowymi (2 biegi schodów, minimalna szerokość – 120 cm). W budynku znajduje się winda przystosowana dla osób poruszających się na wózkach.
Miejsca postojowe znajdują się w odległości około 50 m od budynku Urzędu Miasta i Gminy Konstancin-Jeziorna, wejście główne do budynku z podjazdem dla niepełnosprawnych przez drzwi dwuskrzydłowe. W Urzędzie Miasta i Gminy Konstancin-Jeziorna wyróżnia się dla interesantów strefę nr 1 – ogólnodostępną, dostęp do niej jest nieograniczony i objęty monitoringiem wizyjnym. Dostęp do strefy nr 2 jest możliwy dla osób upoważnionych i interesantów wprowadzanych przez osoby upoważnione, a środkiem zabezpieczającym są karty dostępu i monitoring wizyjny.
Budynek Urzędu Miasta i Gminy Konstancin-Jeziorna nie posiada barier architektonicznych dla osób niepełnosprawnych.
W odległości 55 metrów od wejścia północnego, przy ul. Kolejowej, w bezpośrednim sąsiedztwie budynku znajdują się dwa miejsca parkingowe dla osób niepełnosprawnych oznakowane pionowo oraz poziomo kolorem niebieskim. Dodatkowo w odległości 125 metrów na pobliskim parkingu ogólnodostępnym znajdują się dwa miejsca parkingowe oznakowane pionowo oraz poziomo kolorem niebieskim.
Wydział Komunikacji i Transportu przy ul. Czajewicza 2/4 w Piasecznie
Do budynku prowadzą 2 wejścia: jedno od ul. Czajewicza, drugie od tyłu, od strony parkingu, przy ul. Nadarzyńskiej. Również od tej strony istnieje możliwość wstępu dla osób poruszających się na wózkach. W budynku jest winda. Przed budynkiem wyznaczono 2 miejsca parkingowe dla osób niepełnosprawnych. Toaleta, zlokalizowana na parterze, przy Dziale Rejestracji Pojazdów, jest dostosowana dla osób z niepełnosprawnościami ruchowymi. Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.
W wydziale dostępna jest pętla indukcyjna. W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie Braille’a ani oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących. W wydziale można skorzystać z wideotłumacza. Aby skorzystać z usługi należy umówić się z jednodniowym wyprzedzeniem za pośrednictwem poczty elektronicznej rejestracja@piaseczno.pl lub poprzez SMS 519 327 988. Wydział czynny jest od poniedziałku do piątku od 7:00 do 16:00.
Podczas wizyty w umówionym terminie należy udać się do punktu oznaczonego odpowiednią naklejką, który znajduje się niedaleko wejścia do budynku.
Filia Wydziału Komunikacji i Transportu przy ul. Piaseczyńskiej 77 w Konstancinie-Jeziornie, budynek Urzędu Miasta i Gminy (parter budynku)
Filia znajduje się w budynku Urzędu Miasta i Gminy Konstancin-Jeziorna. Budynek jest 2-kondygnacyjny z klatkami schodowymi (2 biegi schodów, minimalna szerokość – 120 cm). W budynku znajduje się winda przystosowana dla osób poruszających się na wózkach.
Miejsca postojowe znajdują się w odległości około 50 m od budynku Urzędu Miasta i Gminy Konstancin-Jeziorna, wejście główne do budynku z podjazdem dla niepełnosprawnych przez drzwi dwuskrzydłowe. W Urzędzie Miasta i Gminy Konstancin-Jeziorna wyróżnia się dla interesantów strefę nr 1 – ogólnodostępną, dostęp do niej jest nieograniczony i objęty monitoringiem wizyjnym. Dostęp do strefy nr 2 jest możliwy dla osób upoważnionych i interesantów wprowadzanych przez osoby upoważnione, a środkiem zabezpieczającym są karty dostępu i monitoring wizyjny.
Budynek Urzędu Miasta i Gminy Konstancin-Jeziorna nie posiada barier architektonicznych dla osób niepełnosprawnych.
W odległości 55 metrów od wejścia północnego, przy ul. Kolejowej, w bezpośrednim sąsiedztwie budynku znajdują się dwa miejsca parkingowe dla osób niepełnosprawnych oznakowane pionowo oraz poziomo kolorem niebieskim. Dodatkowo w odległości 125 metrów na pobliskim parkingu ogólnodostępnym znajdują się dwa miejsca parkingowe oznakowane pionowo oraz poziomo kolorem niebieskim.
Wydział Komunikacji i Transportu – Delegatura w Górze Kalwarii, Ratusz przy Rynku im. Biskupa Stefana Wierzbowskiego 1 w Górze Kalwarii (parter, wejście od ul. Piłsudskiego)
Do budynku prowadzi 1 wejście. Przy drzwiach wejściowych nie ma zamontowanego podjazdu dla osób z niepełnosprawnościami. W budynku nie ma windy. Przed budynkiem wyznaczono 1 miejsce parkingowe dla osób niepełnosprawnych. W wydziale nie ma pętli indukcyjnych. W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie Braille’a ani oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących
Wydział Komunikacji i Transportu – Delegatura w Lesznowoli przy ul. Gminnej 60, budynek Urzędu Gminy (parter budynku)
Do budynku Urzędu Gminy można dojechać autobusami komunikacji miejskiej L1, L4 oraz 707. Jest to dwukondygnacyjny budynek z jasną elewacją, widoczny z daleka. Na ścianie budynku od strony ul. Gminnej jest tablica „Urząd Gminy Lesznowola”. Do budynku prowadzi 1 wejście, które wyposażono w podjazd umożliwiający wjazd osobom poruszającym się na wózkach. Do budynku można wejść z psem asystującym. Przed budynkiem wyznaczono 3 miejsca parkingowe dla osób niepełnosprawnych, które znajdują się: jedno miejsce na parkingu przed budynkiem od strony ul. Gminnej i dwa miejsca na parkingu od strony ul. Oficerskiej. W budynku nie ma windy. Na parterze w bocznym korytarzu obok wejścia do Urzędu stanu Cywilnego jest toaleta dostępna dla osób z niepełnosprawnościami. W toalecie jest przewijak dla dzieci oraz linka do wzywania pomocy. Wydział Komunikacji i Transportu zlokalizowany jest na parterze. Dostęp jest ograniczony z powodu zróżnicowania poziomów podłogi i dodatkowych stopni. W Wydziale nie ma pętli indukcyjnej. Pętla znajduje się przy stanowisku kancelarii Urzędu Gminy Lesznowola. W budynku zainstalowano system mikronawigacji, umożliwiający korzystanie z aplikacji NawiGo, wspierającej użytkownika z niepełnosprawnością wzroku, w poruszaniu się wewnątrz budynku. W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie brajla ani oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących.
Wydział Komunikacji i Transportu – Delegatura w Tarczynie przy ul. Juliana Stępkowskiego 17, budynek Urzędu Miasta i Gminy Tarczyn (I piętro)
Budynek dostępny architektonicznie. Do budynku prowadzi pochylnia. W budynku znajdują się windy. Przed wejściem znajdują się miejsca parkingowe dla osób z niepełnosprawnościami.
Wydział Inwestycji, Remontów i Drogownictwa przy ul. Elektronicznej 4 w Piasecznie
W wydziale można skorzystać z wideotłumacza. Aby skorzystać z usługi należy umówić się z jednodniowym wyprzedzeniem za pośrednictwem poczty elektronicznej starostwo@piaseczno.pl lub poprzez SMS 797 047 560.
Filia Wydziału Architektoniczno-Budowlanego w Górze Kalwarii przy ul. 3 Maja 10 (Urząd Miasta i Gminy Góra Kalwaria – parter)
Do budynku prowadzi 1 wejście. Istnieje możliwość wstępu dla osób poruszających się na wózkach (zainstalowano przycisk wzywający osobę, której zadaniem jest pomóc niepełnosprawnemu). W budynku nie ma windy. Przed budynkiem wyznaczono 1 miejsce parkingowe dla osób niepełnosprawnych. Toalety są dostosowane dla osób z niepełnosprawnościami ruchowymi. Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.
W wydziale nie ma pętli indukcyjnych. W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie Braille’a ani oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących
Filia Wydziału Architektoniczno-Budowlanego w Tarczynie (Urząd Miasta i Gminy Tarczyn)
Budynek dostępny architektonicznie. Do budynku prowadzi pochylnia. W budynku znajdują się windy. Przed wejściem znajdują się miejsca parkingowe dla osób z niepełnosprawnościami.
Filia Wydziału Architektoniczno-Budowlanego w Konstancinie-Jeziornie (Urząd Miasta i Gminy Konstancin-Jeziorna)
Filia znajduje się w budynku Urzędu Miasta i Gminy Konstancin-Jeziorna. Budynek jest 2-kondygnacyjny z klatkami schodowymi. W budynku znajduje się winda przystosowana dla osób poruszających się na wózkach. Budynek Urzędu Miasta i Gminy Konstancin-Jeziorna nie posiada barier architektonicznych dla osób niepełnosprawnych.
Filie Starostwa Powiatowego w Piasecznie czynne są w godzinach pracy urzędów, w których się znajdują.
Wniosek o zapewnienie dostępności architektonicznej i informacyjno-komunikacyjnej
Zapewnienie dostępności, w zakresie określonym we wniosku, następuje bez zbędnej zwłoki, nie później niż w terminie 14 dni od dnia złożenia wniosku. Ustawodawca dopuścił możliwość zapewnienia dostępu alternatywnego, w sytuacji gdy zakres wskazany we wniosku jest niemożliwy lub znacznie utrudniony, w szczególności ze względów technicznych lub prawnych.
Niewywiązanie się z obowiązku zapewnienia dostępności uprawnia wnioskodawcę do złożenia skargi do Prezesa Zarządu PFRON, która – aby być rozpatrzona – musi zawierać:
- dane kontaktowe wnioskodawcy,
- wskazanie bariery utrudniającej lub uniemożliwiającej dostępność w zakresie architektonicznym lub informacyjno-komunikacyjnym,
- wskazanie sposobu kontaktu z wnioskodawcą,
- wskazanie preferowanego sposobu zapewnienia dostępności, jeżeli dotyczy.
Prezes Zarządu PFRON, w drodze decyzji, nakazuje podmiotowi publicznemu zapewnienie dostępności lub odmawia nakazania podmiotowi publicznemu zapewnienia dostępności, w przypadku gdy podmiot publiczny wykaże, że nie zapewnił dostępności, w szczególności ze względów technicznych lub prawnych, a zapewnił dostęp alternatywny, a także gdy z innych względów skarga jest bezzasadna.
Żądanie zapewnienia dostępności cyfrowej
Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji.
Żądanie powinno zawierać:
- dane osoby zgłaszającej żądanie,
- wskazanie strony internetowej lub aplikacji mobilnej,
- wskazanie preferowanego sposób kontaktu,
- wskazanie alternatywnego sposobu dostępu, jeżeli dotyczy.
Zapewnienie dostępności cyfrowej powinno nastąpić bez zbędnej zwłoki, jednak nie później niż w terminie 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem.
W przypadku, gdy dotrzymanie ww. terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, jednocześnie określa, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem.
Jeżeli zapewnienie dostępności, w zakresie określonym we wniosku nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji.
Odmowa zapewnienia dostępności cyfrowej przez podmiot publiczny lub odmowa skorzystania z alternatywnego sposobu dostępu przez osobę występującą z żądaniem uprawniania do złożenia skargi do podmiotu publicznego w sprawie zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej lub aplikacji mobilnej.
Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć skargę do Rzecznika Praw Obywatelskich.
Wytworzył: | Joanna Muszyńska-Dziurny |
---|---|
Data wytworzenia: | 30.06.2015 |
Opublikował w BIP: | Ciechomski Marcin |
Data opublikowania: | 30.06.2015 09:58 |
Ostatnio zaktualizował: | Magdalena Markuszewska |
Data ostatniej aktualizacji: | 01.08.2025 12:04 |
Liczba wyświetleń: | 65 |
Przepraszamy, funkcjonalność tymczasowo niedostępna.