Ograniczenie sposobu korzystania z nieruchomości
RSSMiejsce załatwienia sprawy:
Starostwo Powiatowe w Piasecznie
ul. Chyliczkowska 14, 05-500 Piaseczno
Wydział Zwrotów i Odszkodowań
Potrzebne dokumenty:
1. Wniosek organu wykonawczego jednostki samorządu terytorialnego, innej osoby lub jednostki organizacyjnej, o wydanie decyzji ograniczającej sposób korzystania z nieruchomości w celu realizacji inwestycji liniowej zawierający:
· dane dotyczące nieruchomości z podaniem powierzchni, oznaczeń z księgi wieczystej lub zbioru dokumentów oraz z ewidencji gruntów i budynków,
· określenie rodzaju prac wynikających z art. 124 ust. 1 u. g. n., do realizacji których nieruchomość jest niezbędna,
· właściciela lub użytkownika wieczystego nieruchomości, a w razie braku danych umożliwiających określenie tych osób - władającego nieruchomością zgodnie z wpisem w ewidencji gruntów i budynków,- podanie wymiarów strefy bezpieczeństwa przewodu oraz rodzaju ograniczeń sposobu korzystania z nieruchomości w tej strefie,
· inne okoliczności istotne w sprawie.
2. dokumentacja z rokowań przeprowadzonych przez upoważnionego przedstawiciela inwestora z właścicielem o wyrażenie zgody na udostępnienie przedmiotowej nieruchomości w celu wykonania prac,
3. wypis i wyrys z miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego, a w przypadku braku planu - decyzję o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego,
4. odpis z księgi wieczystej lub zaświadczenie o stanie prawnym wynikającym ze zbioru dokumentów, (jeżeli nie ma takich dokumentów - zaświadczenie właściwego sądu stwierdzające, że nieruchomość nie ma założonej księgi wieczystej ani zbioru dokumentów),
5. wypis i wyrys z ewidencji gruntów i budynków,
6. mapa do celów projektowych z jednoznacznie zaznaczonymi:
· granicami przedmiotowej działki ewidencyjnej
· przebiegiem planowanej inwestycji
· zasięgiem strefy bezpieczeństwa przewodu
7. odpis z KRS dotyczący inwestora
8. upoważnienie do reprezentowania inwestora przed organami administracji publicznej w postępowaniach w trybie art. 124 ustawy o gospodarce nieruchomościami – w szczególności do składania wniosków i odbioru decyzji administracyjnych (ciąg pełnomocnictw).
Opłaty:
Zwolnione z opłaty skarbowej.
Czas rozpatrywania sprawy:
Według przepisów kodeksu postępowania administracyjnego:
· jeden miesiąc od momentu otrzymania wniosku przez organ właściwy do jego rozpoznania,
· dwa miesiące w sprawach szczególnie skomplikowanych.
Sposób załatwienia sprawy:
Sprawa kończy się wydaniem decyzji.
Tryb odwoławczy:
1. Od decyzji służy odwołanie do Wojewody Mazowieckiego 00-950 Warszawa, Plac Bankowy 3/5, za pośrednictwem Starosty Piaseczyńskiego, w terminie 14 dni od daty jej doręczenia.
2. Odwołanie można złożyć:
· osobiście w Kancelarii Starostwa Powiatowego w Piasecznie, ul. Chyliczkowska 14
· drogą pocztową na adres: Starosta Piaseczyński, ul. Chyliczkowska 14, 05-500 Piaseczno
· drogą elektroniczną na adres:
ePUAP Starostwa Powiatowego w Piasecznie:
https://epuap.gov.pl/wps/myportal/strefa-klienta/katalog-spraw/profil-urzedu/3j604cyjkr
/3j604cyjkr/SkrytkaESP
e-Doręczeń: AE:PL-24045-19488-UFDDA-22
Podstawa prawna:
art. 124 Ustawa z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami
Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego
Wytworzył: | Iwona Krasowska |
---|---|
Data wytworzenia: | 20.12.2006 |
Opublikował w BIP: | Ciechomski Marcin |
Data opublikowania: | 20.12.2006 14:51 |
Ostatnio zaktualizował: | Monika Berkieta |
Data ostatniej aktualizacji: | 31.07.2025 10:44 |
Liczba wyświetleń: | 17 |
Przepraszamy, funkcjonalność tymczasowo niedostępna.