W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Wróć

Sprowadzenie zwłok i szczątków z obcego państwa

Miejsce załatwienia sprawy

Starostwo Powiatowe w Piasecznie
Wydział Zdrowia i Spraw Społecznych
ul. Chyliczkowska 14, 05-500 Piaseczno,
tel. 22 756 62 54 w. 249

Sposób załatwienia sprawy

Wydanie decyzji.

Wniosek

Wniosek składa się do Starosty Piaseczyńskiego w przypadku, gdy zwłoki lub szczątki będą pochowane na cmentarzu znajdującym się na terenie powiatu piaseczyńskiego.

Wymagane dokumenty

  1. Wniosek o wydanie zezwolenia na sprowadzenie zwłok. W przypadku nieokreślenia przyczyny zgonu w akcie zgonu lub innym dokumencie urzędowym stwierdzającym zgon, do wniosku należy dołączyć dokument urzędowy stwierdzający wykluczenie jako przyczyny zgonu choroby zakaźnej;
  2. Akt zgonu przetłumaczony przez tłumacza przysięgłego;
  3. Zaświadczenie z cmentarza o możliwości pochówku.

Opłaty

  1. Wydanie zezwolenia – zwolnione z opłat skarbowych;
  2. Opłata za Pełnomocnictwo w kwocie 17 zł: numer rachunku Urzędu Miasta i Gminy Piaseczno 05 1240 6973 1111 0010 8670 6226

Czas załatwienia sprawy

Trzy dni robocze.

Podstawa prawna

  1. Ustawa z dnia 31 stycznia 1959 r. o cmentarzach i chowaniu zmarłych
  2. Rozporządzenie Ministra Zdrowia z dnia 27 grudnia 2007 r. w sprawie wydawania pozwoleń i zaświadczeń na przewóz zwłok i szczątków ludzkich

Załączniki:

Opublikował w BIP: Ciechomski Marcin
Liczba pobrań: 25
Wytworzył: Maria Murakowska
Data wytworzenia: 21.12.2006
Opublikował w BIP: Ciechomski Marcin
Data opublikowania: 21.12.2006 12:48
Ostatnio zaktualizował: Eliza Szapiel
Data ostatniej aktualizacji: 09.07.2025 14:07
Liczba wyświetleń: 26

Przepraszamy, funkcjonalność tymczasowo niedostępna.