Powiatowy Rzecznik Konsumentów
Powiatowy Rzecznik Konsumentów
Sylwia Sztokinier
Miejsce załatwiania sprawy:
ul. Chyliczkowska 14
05-500 Piaseczno
tel. 22 756 62 54 wew. 155
rzecznik.konsumenta@piaseczno.pl
Zadania Powiatowego Rzecznika Konsumentów
Do zadań Powiatowego Rzecznika Konsumentów należy:
- zapewnienie konsumentom bezpłatnego poradnictwa i informacji prawnej w zakresie ochrony ich interesów,
- składanie wniosków w sprawie stanowienia i zmiany przepisów prawa miejscowego w zakresie ochrony interesów konsumentów,
- występowanie do przedsiębiorców w sprawach ochrony praw i interesów konsumentów,
- współdziałanie z Prezesem Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, organami Inspekcji Handlowej oraz organizacjami konsumenckimi,
- wykonywanie innych zadań określonych przepisach prawa.
Rzecznik konsumentów może w szczególnie uzasadnionych wypadkach wytaczać powództwa na rzecz konsumentów oraz wstępować, za ich zgodą, do toczącego się postępowania w sprawach o ochronę interesów konsumentów.
Rzecznik konsumentów w sprawach o wykroczenia na szkodę konsumentów jest oskarżycielem publicznym w rozumieniu przepisów Kodeksu postępowania w sprawach o wykroczenia.
Przedsiębiorca, do którego zwrócił się rzecznik konsumentów obowiązany jest udzielić rzecznikowi wyjaśnień i informacji będących przedmiotem wystąpienia oraz ustosunkować się do uwag i opinii rzecznika.
Procedury udzielania pomocy konsumentom
Zarządzenie nr 91/ORG/2025 Starosty Piaseczyńskiego z dnia 17 września 2025 r. w sprawie procedur udzielania pomocy konsumentom przez Powiatowego Rzecznika Konsumentów w Piasecznie
Procedury udzielania pomocy konsumentom z terenu powiatu piaseczyńskiego przez Powiatowego Rzecznika Konsumentów w Piasecznie
Załącznik numer 1 do procedur - wzór wniosku o udzielenie pomocy konsumentowi
Uzyskanie porady w indywidualnej sprawie konsumenckiej
Poradę można uzyskać:
- telefonicznie, pod numerem telefonu 22 756 62 54 wew. 155
- osobiście, umów wizytę pod numerem telefonu 22 756 62 54 wew. 155 lub wyślij e-mail na adres: rzecznik.konsumenta@piaseczno.pl
- mailowo, wyślij e-mail na adres: rzecznik.konsumenta@piaseczno.pl
- pisemnie:
- poprzez ePuap, kieruj pismo do Starostwa Powiatowego w Piasecznie,
- poprzez eDoręczenia, kieruj pismo do Starostwa Powiatowego w Piasecznie,
- wyślij pismo na adres Starostwo Powiatowe w Piasecznie, ul. Chyliczkowska 14, 05-500 Piaseczno,
- złóż pismo w Kancelarii na Sali Obsługi Mieszkańców w Starostwie Powiatowym w Piasecznie, ul. Chyliczkowska 14.
Wymagane dokumenty w przypadku uzyskania porady:
W przypadku porady:
- telefonicznej – nie są wymagane dokumenty, jedynie dokładny opis stanu faktycznego;
- osobistej – dokumenty potwierdzające stan faktyczny sprawy,
- mailowej:
- opis stanu faktycznego sprawy,
- wskazanie zakresu porady, jaką chce uzyskać konsument,
- kopie dokumentów potwierdzających stan faktyczny sprawy;
- pisemnej:
- opis stanu faktycznego sprawy,
- wskazanie zakresu porady, jakiej chce uzyskać konsument,
- kopie dokumentów potwierdzających stan faktyczny sprawy.
Opłaty za uzyskanie porady:
Udzielanie porad przez Powiatowego Rzecznika Konsumentów jest bezpłatne.
Wystąpienie przez Rzecznika do przedsiębiorcy w indywidualnej sprawie konsumenckiej
Jak złożyć wniosek o udzielenie pomocy konsumentowi:
- pobierz wniosek o udzielenie pomocy konsumentowi (na dole strony, w części Załączniki) lub skorzystaj z druku znajdującego się na Sali Obsługi Mieszkańców w Starostwie Powiatowym w Piasecznie, ul. Chyliczkowska 14,
- wypełnij czytelnie wniosek, podpisz go i załącz niezbędne dokumenty
- złóż wniosek w jeden z poniższych sposobów:
- mailowo, na adres: rzecznik.konsumenta@piaseczno.pl
- poprzez ePuap, kieruj pismo do Starostwa Powiatowego w Piasecznie,
- poprzez eDoręczenia, kieruj pismo do Starostwa Powiatowego w Piasecznie,
- wyślij pismo na adres: Starostwo Powiatowe w Piasecznie, ul. Chyliczkowska 14, 05-500 Piaseczno,
- w Kancelarii na Sali Obsługi Mieszkańców w Starostwie Powiatowym w Piasecznie, ul. Chyliczkowska 14.
Wymagane dokumenty o udzielenie pomocy konsumentowi:
- wniosek o udzielenie pomocy konsumentowi,
- kopie dokumentów potwierdzających stan faktyczny sprawy.
Wniosek o udzielenie pomocy konsumentowi powinien zawierać:
- imię i nazwisko konsumenta,
- adres zamieszkania konsumenta,
- telefon kontaktowy konsumenta,
- dane przedsiębiorcy, którego sprawa dotyczy (nazwa, adres),
- data zawarcia umowy,
- data złożenia reklamacji,
- opis stanu faktycznego,
- żądanie konsumenta do przedsiębiorcy,
- załączniki (kopie dokumentów potwierdzających stan faktyczny sprawy).
Opłaty za złożenie wniosku:
Wniosek o udzielenie pomocy konsumentowi jest wolny od opłat.
Przydatne informacje, wzory i adresy
Reklamacja towaru zakupionego od 01.01.2023 r. (DOCX, 18 KB)
Wzór reklamacji towaru zakupionego od 01.01.2023 r. - odstąpienie od umowy po żądaniu naprawy lub wymiany (DOCX, 21 KB)
Wzór reklamacji towaru zakupionego od 01.01.2023 r. - obniżenie ceny po żądaniu naprawy lub wymiany (DOCX, 21 KB)
Wzór reklamacji towaru zakupionego od 01.01.2023 r. - obniżenie ceny lub odstąpienie od umowy w związku z istotną niezgodnością z umową (DOCX, 21 KB)
Wzór oświadczenia o odstąpieniu od umowy zawartej na odległość lub poza lokalem przedsiębiorstwa (DOCX, 20 KB)
Reklamacja towaru zakupionego od 25.12.2014 r. do 31.12.2022 r. (DOCX, 18 KB)
Wzór reklamacji dotyczącej towaru zakupionego od 25.12.2014 r. do 31.12.2022 r. (DOCX, 16 KB)
Wzór reklamacji towaru zakupionego od 01.01.2023 r. - naprawa lub wymiana (DOCX, 22 KB)
Przydatne adresy (DOCX, 16 KB)
Obowiązek informacyjny dotyczący przetwarzania danych osobowych
Informacja o przetwarzaniu danych osobowych konsumenta
Wzór wniosku o udzielenie pomocy konsumentowi
Wersja wniosku do edycji znajduje się na dole strony, w części Załączniki.
Podstawa prawna:
ustawa z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów
Wytworzył: | Sylwia Sztokinier |
---|---|
Data wytworzenia: | 03.01.2007 |
Opublikował w BIP: | Ciechomski Marcin |
Data opublikowania: | 03.01.2007 09:13 |
Ostatnio zaktualizował: | Sylwia Sztokinier |
Data ostatniej aktualizacji: | 23.09.2025 12:22 |
Liczba wyświetleń: | 55 |
Przepraszamy, funkcjonalność tymczasowo niedostępna.