Przyjmowanie wniosków paszportowych i wydanie paszportu
Podstawa prawna
- Ustawa z 13 lipca 2006 r. o dokumentach paszportowych
- Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z 16 sierpnia 2010 r. w sprawie dokumentów paszportowych
- Rozporządzenie Rady Ministrów z 9 lutego 2010 r. w sprawie opłat za wydanie dokumentu paszportowego oraz ich zwrotu
Miejsce załatwienia sprawy
Starostwo Powiatowe
ul. Chyliczkowska 14
05-500 Piaseczno
Terenowy Punkt Paszportowy (sala obsługi mieszkańców)
tel. 22 756 62 54 wew. 195
Godziny przyjęć interesantów
poniedziałek - piątek w godz. 7.00 - 16.00
Przyjmowanie wniosków paszportowych i odbiór paszportów odbywa się codziennie w godzinach otwarcia Terenowego Punktu Paszportowego.
UWAGA! Obowiązuje rezerwacja wizyty na stronie https://rezerwacja.piaseczno.pl/
Informacja o dokumentach i opłatach wymaganych przy składaniu wniosku o wydanie paszportu dla osoby pełnoletniej (DOCX, 19 KB)
Informacja o dokumentach i opłatach wymaganych przy składaniu wniosku o wydanie paszportu dla osoby małoletniej (DOCX, 22 KB)
Miejsce złożenia dokumentów
Starostwo Powiatowe w Piasecznie, ul. Chyliczkowska 14
Opłaty
Wysokość opłat paszportowych (DOCX, 24 KB)
Opłaty należy dokonywać na konto:
Mazowiecki Urząd Wojewódzki w Warszawie
nr konta: 83 1010 1010 0137 1022 3100 0000
z dopiskiem: opłata paszportowa dla imię i nazwisko osoby ubiegającej o paszport, np: "opłata paszportowa dla Jana Kowalskiego".
Zwolnieni z opłat paszportowych
1. osoby, które w dniu złożenia wniosku o wydanie paszportu mają ukończone 70 lat;
2. osoby przebywające w domach pomocy społecznej lub w zakładach opiekuńczych albo korzystające z pomocy społecznej w formie zasiłków stałych, jeżeli ich wyjazd za granicę następuje w celu długotrwałego leczenia lub w związku z koniecznością poddania się operacji;
3. osoby, które złożyły wniosek o wymianę paszportu z powodu jego błędnej personalizacji lub wady technicznej stwierdzonej przez organ paszportowy;
4. osoby, które złożyły wniosek o wydanie paszportu przed upływem terminu ważności dotychczas posiadanego paszportu, w związku z usunięciem niezgodności, w trybie art. 11 ustawy z 24 września 2010 r. o ewidencji ludności (Dz. U. z 2021 r. poz. 510, 1000, 1641 i 1978 oraz z 2022 r. poz. 350), w zakresie: nazwiska, imienia (imion), daty urodzenia, miejsca urodzenia, obywatelstwa, płci, numeru PESEL;
5. żołnierze wyznaczeni lub skierowani do pełnienia służby poza granicami państwa, z wyjątkiem żołnierzy zawodowych;
6. osoby, które dysponują prawomocnym orzeczeniem sądu w przedmiocie stwierdzenia nieważności decyzji organu paszportowego o odmowie wydania lub unieważnieniu dokumentu paszportowego.
Czas załatwienia sprawy
1 miesiąc
Jednostka odpowiedzialna
Terenowy Punkt Paszportowy, ul. Chyliczkowska 14, tel. 22 756 62 54 w. 195
Wytworzył: | Joanna Muszyńska-Dziurny |
---|---|
Data wytworzenia: | 21.12.2006 |
Opublikował w BIP: | Ciechomski Marcin |
Data opublikowania: | 21.12.2006 12:27 |
Ostatnio zaktualizował: | Marcin Ciechomski |
Data ostatniej aktualizacji: | 13.08.2025 11:49 |
Liczba wyświetleń: | 58 |
Przepraszamy, funkcjonalność tymczasowo niedostępna.