Zwroty wywłaszczonych nieruchomości
RSSMiejsce załatwienia sprawy
Wydział Zwrotów i Odszkodowań
Starostwo Powiatowe
ul. Chyliczkowska 14
05-500 Piaseczno
Sposób załatwienia sprawy
Sprawa kończy się wydaniem decyzji.
Wymagane dokumenty
1) wniosek, który winien zawierać:
- dane wszystkich stron uprawnionych do zwrotu wraz z adresami do korespondencji,
- oznaczenie nieruchomości wg ewidencji gruntów i budynków oraz wg księgi wieczystej, lub w przypadku braku ww. danych dokładne dane dot. położenia nieruchomości oraz dane dot. poprzednich właścicieli,
- oświadczenie składających wniosek, iż w razie zwrotu wywłaszczonej nieruchomości lub jej części zwrócą aktualnemu właścicielowi ( Skarbowi Państwa lub właściwej jednostce samorządu terytorialnego) zwaloryzowane odszkodowanie ustalone w decyzji a także nieruchomość zamienną, jeżeli była przyznana w ramach odszkodowania.
- podpisy wszystkich uprawnionych stron.
2) załączniki:
- decyzja bądź akt notarialny, na podstawie którego wywłaszczono nieruchomość,
- tytuł własności na datę wywłaszczenia,
- prawomocne postanowienie sądowe o nabyciu spadku, w przypadku gdy wniosek składają spadkobiercy,
- szkic terenu objętego roszczeniem o zwrot, w przypadku wniosku o zwrot części wywłaszczonej nieruchomości.
Opłaty
Zwolnione z opłaty skarbowej na podstawie art. 2 ust. 1 pkt 1 lit. h Ustawy 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz.U. z 2019 r. poz. 1000, 1495, 1556).
Czas rozpatrywania sprawy
Według przepisów Kodeksu postępowania administracyjnego:
- Jeden miesiąc od momentu otrzymania wniosku przez organ właściwy do jego rozpoznania.
- Dwa miesiące w sprawach szczególnie skomplikowanych.
W przypadku nie załatwienia sprawy w podanych terminach organ prowadzący sprawę obowiązany jest zawiadomić o tym wnioskodawcę, podając przyczyny zwłoki i wskazując inny termin załatwienia sprawy.
Tryb odwoławczy
1. Od decyzji służy odwołanie do Wojewody Mazowieckiego 00-950 Warszawa, Plac Bankowy 3/5, za pośrednictwem Starosty Piaseczyńskiego, w terminie 14 dni od daty jej doręczenia.
2. Od postanowienia przysługuje stronom prawo wniesienia zażalenia do Wojewody Mazowieckiego 00-950 Warszawa, Plac Bankowy 3/5, za pośrednictwem Starosty Piaseczyńskiego, w terminie 7 dni od dnia jego doręczenia.
3. Odwołanie/zażalenie można złożyć:
· osobiście w Kancelarii Starostwa Powiatowego w Piasecznie, ul. Chyliczkowska 14
· drogą pocztową na adres: Starosta Piaseczyński, ul. Chyliczkowska 14, 05-500 Piaseczno
· drogą elektroniczną na adres:
ePUAP Starostwa Powiatowego w Piasecznie:
https://epuap.gov.pl/wps/myportal/strefa-klienta/katalog-spraw/profil-urzedu/3j604cyjkr
/3j604cyjkr/SkrytkaESP
e-Doręczeń: AE:PL-24045-19488-UFDDA-22
Informacje dodatkowe
Wszystkie załączniki powinny zostać złożone w oryginale bądź poświadczone za zgodność z oryginałem.
Podstawa prawna
Art. 136-142, art. 216, art. 216a, art. 217 ust. 2, art. 229 Ustawa z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami
Wytworzył: | Iwona Krasowska |
---|---|
Data wytworzenia: | 20.12.2006 |
Opublikował w BIP: | Ciechomski Marcin |
Data opublikowania: | 20.12.2006 14:17 |
Ostatnio zaktualizował: | Monika Berkieta |
Data ostatniej aktualizacji: | 30.07.2025 15:11 |
Liczba wyświetleń: | 17 |
Przepraszamy, funkcjonalność tymczasowo niedostępna.