W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Wróć

Zgłoszenie rozbiórki

RSS

Podstawa prawna

art. 31 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. - Prawo budowlane (t.j. Dz. U. z 2016 r. poz. 260 ze zm.), czytaj dalej ustawy – Prawo budowlane

Organ właściwy do rozpatrzenia sprawy – Starosta Piaseczyński

Ustawa Prawo budowlane opublikowana na stronie:

https://isap.sejm.gov.pl/isap.nsf/DocDetails.xsp?id=wdu19940890414

Miejsce załatwienia sprawy

Zgłoszenie wraz z załącznikami należy składać w siedzibie organu - Starostwo Powiatowe w Piasecznie, ul. Chyliczkowska 14, w kancelarii starostwa lub w filii Wydziału Architektoniczno-Budowlanego właściwej dla adresu planowanej inwestycji dla gmin Tarczyn, Konstancin-Jeziorna i Góra Kalwaria.

Sposób załatwienia sprawy

Zgłoszenie jest przydzielane przez Naczelnika Wydziału do rozpatrzenia przez Inspektora Wydziału Architektoniczno-Budowlanego. W przypadku stwierdzonych braków w załączonej dokumentacji, organ postanowieniem nakłada na Inwestora obowiązek ich usunięcia w wyznaczonym terminie. Znacznie usprawni postępowanie, podanie przez zgłaszającego telefonu kontaktowego.

Wymagane dokumenty

UWAGA! Drukami obowiązującymi, zatwierdzonymi przez właściwego ministra, są druki PB-2a i PB-2, oraz PB-5. Druki uzupełniające do druków PB zostały przygotowane przez pracowników tutejszego urzędu i  zawierają informacje o RODO, oraz o przepisach dotyczących zgłoszeń, a podanie przez inwestora/inwestorów dodatkowych informacji o inwestycji, wskazanych w druku uzupełniającym, w zależności od rodzaju inwestycji, ma na celu jedynie usprawnienie postępowania administracyjnego i przyśpieszenie rozpatrzenia sprawy.

Opłaty

Na podstawie ustawy z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz. U. z 2016 r. poz. 1827 z późn. zm.):
  • opłata od pełnomocnictwa - 17 zł,
  • opłata od zaświadczenia - 17 zł (wydawane na wniosek Inwestora).

Organem podatkowym właściwym w sprawach opłaty skarbowej jest właściwy dla siedziby organu burmistrz, tj. Burmistrz Miasta i Gminy Piaseczno.

Nr rachunku bankowego Urzędu Miasta i Gminy Piaseczno
05 1240 6973 1111 0010 8670 6226 (Pekao S.A.)  

Czas załatwienia sprawy

Zgłoszenia należy dokonać minimum 21 dni przed zamierzonym terminem rozpoczęcia robót budowlanych.

Do wykonania rozbiórki można przystąpić, jeśli w terminie 21 dni od dnia skutecznego doręczenia (w przypadku nałożenia na inwestora obowiązku uzupełnienia, w terminie 21 dni od upływu terminu na uzupełnienie, bądź uzupełnienia) organ nie wniósł sprzeciwu w drodze decyzji lub nie wydał decyzji nakładającej obowiązek uzyskania pozwolenia na rozbiórkę.

Dodatkowe informacje

Inwestor może uzyskać informacje o stanie zaawansowania rozpatrywania zgłoszenia osobiście lub telefonicznie u Inspektora prowadzącego sprawę, którego wskaże pracownik kancelarii Wydziału Architektoniczno-Budowlanego.

Art. 31 ust. 1 i 2 ustawy – Prawo budowlane stanowi że:

1. Nie wymaga decyzji o pozwoleniu na rozbiórkę, ale wymaga zgłoszenia, rozbiórka budynków i budowli o wysokości poniżej 8 m, jeżeli ich odległość od granicy działki jest nie mniejsza niż połowa wysokości.
1a. Nie wymaga decyzji o pozwoleniu na rozbiórkę oraz zgłoszenia rozbiórka:
1) obiektów i urządzeń budowlanych, na budowę których nie jest wymagane pozwolenie na budowę;
2) budynków i budowli zlokalizowanych na terenach zamkniętych ustalonych decyzją Ministra Obrony Narodowej.
1b. Przepisów ust. 1 i ust. 1a pkt 2 nie stosuje się do rozbiórki obiektów budowlanych i urządzeń budowlanych:
1) wpisanych do rejestru zabytków lub
2) objętych ochroną konserwatorską.

Załączniki:

Opublikował w BIP: . .
Liczba pobrań: 31
Wytworzył: Sylwia Moszczyńska-Staś
Data wytworzenia: 04.08.2025
Opublikował w BIP: Iwona Śmielak
Data opublikowania: 04.08.2025 15:35
Liczba pobrań: 3
Wytworzył: Sylwia Moszczyńska-Staś
Data wytworzenia: 04.08.2025
Opublikował w BIP: Iwona Śmielak
Data opublikowania: 04.08.2025 15:35
Liczba pobrań: 12
Wytworzył: Sylwia Moszczyńska-Staś
Data wytworzenia: 04.08.2025
Opublikował w BIP: . .
Ostatnio zaktualizował: Marcin Ciechomski
Data ostatniej aktualizacji: 14.08.2025 12:00
Liczba wyświetleń: 36

Przepraszamy, funkcjonalność tymczasowo niedostępna.