W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Wróć

Zawieszenie licencji, zezwolenia na wykonywanie transportu drogowego

RSS

Podstawa prawna

  • art. 14a Ustawy z dnia 6 września 2001 r. o transporcie drogowym (Dz. U. z 2024 r.,  poz.728)
  • Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 1 października 2010 r. w sprawie szczegółowego trybu i warunków zwrotu części opłat za wydanie licencji i wypisów w przypadku zawieszenia wykonywania transportu drogowego (Dz. U. Nr 187, poz. 1255)
  • Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz.U. z 2024 r., poz. 572 t.j.)

Miejsce złożenia i odbioru dokumentów

Starostwo Powiatowe w Piasecznie
Wydział Komunikacji i Transportu
ul. Czajewicza 2/4
tel. 22 736 48 82

Przyjęcia interesantów

poniedziałek - piątek: 7.00 - 15.50

Wymagane dokumenty

Załączniki

  • wypisy z licencji na krajowy transport drogowy osób lub rzeczy w liczbie odpowiadającej ilości pojazdów, którymi zaprzestano wykonywania przewozów
  • upoważnienie do wykonania czynności (DOCX, 20 KB)

Uwagi

Jeśli wykonywanie transportu drogowego zostało zawieszone na okres przekraczający 3 miesiące, organ który udzielił licencji dokonuje, w terminie 14 dni od dnia prawidłowego zawiadomienia, zwrotu części opłaty wniesionej za wydanie licencji i wypisów z licencji, proporcjonalnie do:

  • Okresu zawieszenia wykonywania transportu drogowego
  • Liczby zawieszonych wypisów z licencji.

Sprawę można załatwić osobiście lub upoważnić (udzielić pełnomocnictwa) inną osobę do jej załatwienia. Pełnomocnikiem strony może być osoba fizyczna posiadająca zdolność do czynności prawnych. Do akt sprawy pełnomocnik zobowiązany jest dołączyć oryginał lub urzędowo poświadczony odpis pełnomocnictwa wraz z potwierdzeniem dokonania opłaty skarbowej w wysokości 17 zł na konto Urzędu Miasta i Gminy Piaseczno.
Nr rachunku bankowego Urzędu Miasta i Gminy Piaseczno
05 1240 6973 1111 0010 8670 6226

Załączniki:

Opublikował w BIP: Ciechomski Marcin
Liczba pobrań: 17
Wytworzył: Magdalena Wiśniewska
Data wytworzenia: 27.10.2016
Opublikował w BIP: Ciechomski Marcin
Data opublikowania: 27.10.2016 11:52
Ostatnio zaktualizował: Sylwia Krzyczkowska
Data ostatniej aktualizacji: 22.08.2025 14:08
Liczba wyświetleń: 15

Przepraszamy, funkcjonalność tymczasowo niedostępna.