Wydawanie decyzji o zatwierdzeniu statutu spółki wodnej
RSSMiejsce załatwienia sprawy
Starostwo Powiatowe w Piasecznie
Wydział Ochrony Środowiska
ul. Chyliczkowska 14, 05-500 Piaseczno
tel. 22 756 62 54 w. 182
Sposób załatwienia sprawy
Wniosek wraz z wymaganą dokumentacją składa się w kancelarii Starostwa Powiatowego w Piasecznie, ul. Chyliczkowskiej 14.
Decyzję odbiera się w Wydziale Ochrony Środowiska Starostwa Powiatowego w Piasecznie.
Wymagane dokumenty
- wniosek o zatwierdzenie statutu spółki wodnej,
- 2 egzemplarze statutu spółki wodnej, który powinien określać w szczególności (art. 448 Prawa wodnego):
- nazwę i siedzibę spółki wodnej oraz teren jej działalności;
- cel działania spółki wodnej oraz sposób i środki służące do osiągnięcia tego celu;
- zasady ustalania wysokości składek członkowskich oraz innych świadczeń adekwatnych do celów spółki wodnej;
- zasady ustalania należności za dostarczanie wody oraz odprowadzanie i oczyszczanie ścieków w przypadku prowadzenia działalności, o której mowa w art. 441 ust. 2, polegającej na realizacji działań określonych w art. 441 ust. 3 pkt 1 i 2;
- prawa i obowiązki członków spółki wodnej;
- ograniczenia praw członków spółki wodnej dotyczące ich gruntów i obiektów niezbędnych do wykonywania zadań tej spółki;
- warunki przyjmowania nowych członków spółki wodnej, wykluczania członków ze spółki wodnej, ustania członkostwa w spółce wodnej oraz rezygnacji z członkostwa w tej spółce;
- warunki następstwa prawnego członków spółki wodnej;
- organy spółki wodnej, ich skład, zasady powoływania i odwoływania oraz zakres działania;
- zasady nawiązywania stosunku pracy w ramach spółki wodnej;
- przypadki wymagające zwołania walnego zgromadzenia;
- czas trwania spółki wodnej oraz sposób jej rozwiązania lub likwidacji;
- warunki zaciągania zobowiązań i udzielania pełnomocnictw do reprezentowania spółki wodnej;
- przeznaczenie mienia pozostałego po rozwiązaniu lub likwidacji spółki wodnej.
- lista członków spółki wodnej, zawierająca ich oznaczenie, wskazanie ich siedzib i adresów.
Czas załatwienia sprawy
Nie dłużej niż 2 miesiące licząc od dnia przedłożenia prawidłowo sporządzonego wniosku.
Podstawa prawna
art.446 ust.3 ustawy z dnia 20 lipca 2017 r. Prawo Wodne
Wytworzył: | Monika Głuchowiecka-Jarek |
---|---|
Data wytworzenia: | 21.07.2025 |
Opublikował w BIP: | Monika Głuchowiecka |
Data opublikowania: | 21.07.2025 08:40 |
Ostatnio zaktualizował: | Monika Głuchowiecka |
Data ostatniej aktualizacji: | 21.07.2025 08:45 |
Liczba wyświetleń: | 8 |
Przepraszamy, funkcjonalność tymczasowo niedostępna.