W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Wróć

Wydanie zezwolenia na odbiór pojazdu z parkingu strzeżonego

RSS

Wydanie zezwolenia na odbiór pojazdu z parkingu strzeżonego. Starostwo Powiatowe w Piasecznie usuwa (odholowuje) pojazdy tylko na podstawie dyspozycji wydanych przez uprawnione do tego podmioty – straż miejską, policję lub osoby dowodzące akcją ratowniczą. Pojazdy są usuwane na podstawie art. 130a ustawy Prawo o ruchu drogowym.

Wymagane dokumenty


1.    dokument tożsamości,
2.    dokument upoważniający do używania pojazdu - dowód rejestracyjny ( zaświadczenie z banku, leasingu),
3.    zezwolenie na odbiór pojazdu z parkingu strzeżonego wystawione przez podmiot, który wydał dyspozycję usunięcia pojazdu (policjant, strażnik miejski, osoba dowodząca akcją ratowniczą)

 

Sposób załatwienia sprawy
1.    dokonanie opłaty za usunięcie pojazdu oraz jego przechowywanie na parkingu strzeżonym
2.    z potwierdzeniem dokonania opłaty należy zgłosić się do podmiotu, który wydał dyspozycję usunięcia pojazdu (policjant, strażnik miejski, osoba dowodząca akcją ratowniczą) w celu uzyskania zezwolenia na odbiór pojazdu z parkingu strzeżonego
3.    z potwierdzeniem opłaty oraz zezwoleniem na odbiór pojazdu należy zgłosić się do Starostwa Powiatowego w Piasecznie - Wydział Komunikacji i Transportu, 05-500 Piaseczno, ul. Czajewicza 2/4, II piętro, pok. 21 (tel. 22 736 48 70 w. 483, a.szewczyk@piaseczno.pl),
4.    odbiór pojazdu z parkingu w Piasecznie, ul Elektroniczna 4.

Opłaty


Opłaty wnosi się w samoobsługowym terminalu płatniczym tzw. OPŁATOMACIE (kartą płatniczą, kredytową, gotówką) lub na konto: Bank PKO BP, Starostwo Powiatowe w                 Piasecznie  62 1020 1169 0000 8002 0107 8963
rower lub motorower - opłata za usunięcie 170 zł; opłata za dobę przechowywania 33 zł;  wysokość kosztów w razie odstąpienia 100 zł
hulajnoga elektryczna lub urządzenie transportu osobistego – opłata za usunięcie 170 zł; opłata za dobę przechowywania 33 zł; wysokość kosztów w razie odstąpienia 100 zł
motocykl - opłata za usunięcie 330 zł; opłata za dobę przechowywania 45 zł; wysokość kosz-tów w razie odstąpienia 200 zł
pojazd o dopuszczalnej masie całkowitej do 3.5 t - opłata za usunięcie 700 zł; opłata za dobę przechowywania 62 zł; wysokość kosztów w razie odstąpienia 350 zł
pojazd o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 3.5 t  do 7,5 t - opłata za usunięcie 890 zł; opłata za dobę przechowywania 82 zł; wysokość kosztów w razie odstąpienia 500 zł
pojazd o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 7,5 t do 16 t - opłata za usunięcie 1260 zł; opłata za dobę przechowywania 116 zł; wysokość kosztów w razie odstąpienia 600 zł
pojazd o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 16 t - opłata za usunięcie 1860 zł; opłata za dobę przechowywania 205 zł; wysokość kosztów w razie odstąpienia 800 zł
pojazd przewożący materiały niebezpieczne - opłata za usunięcie 2260 zł; opłata za dobę przechowywania 298 zł; wysokość kosztów w razie odstąpienia 900 zł

Miejsce złożenia dokumentów


Starostwo Powiatowe w Piasecznie
Wydział Komunikacji i Transportu
05-500 Piaseczno, ul. Czajewicza 2/4
tel. 22 736 48 83 (483)
e-mail: a.szewczyk@piaseczno.pl

Termin załatwienia sprawy


wydanie zezwolenia na odbiór pojazdu z parkingu strzeżonego, 
wydanie decyzji w sprawie ustalenia wysokości opłat za usunięcie pojazdu z drogi i jego przechowywanie oraz wysokości kosztów w przypadku odstąpienia od usunięcia pojazdu.

WAŻNE


Należność z tytułu usunięcia pojazdu należy wpłacać tylko w sposób wskazany powyżej. 
Nie dokonujemy opłat na parkingu strzeżonym.

Skutki nieodebrania pojazdu


Zgodnie z art. 130a ust. 10 ustawy, nieodebranie pojazdu z parkingu w terminie 3 miesięcy od dnia jego usunięcia z drogi spowoduje, że Starosta Piaseczyński wystąpi do sądu z wnioskiem o orzeczenie przepadku pojazdu na rzecz powiatu. 
Koszty związane z usunięciem, przechowywaniem, oszacowaniem, sprzedażą lub zniszczeniem pojazdu od wydania dyspozycji jego usunięcia do zakończenia postępowania zostaną ustalone i nałożone na właściciela, wszystkich współwłaścicieli i użytkowników w decyzji administracyjnej.

ODWOŁANIA


Zastrzeżenia dotyczące zasadności usunięcia pojazdu powinny być kierowane do podmiotów, które taką dyspozycję wydały – Straż Miejska lub Policja.
Zastrzeżenia dotyczące należności finansowych związanych z usuwaniem i przechowywaniem pojazdów należy kierować do Starostwa Powiatowego w Piasecznie.
•    Mailowo na adres a.szewczyk@piaseczno.pl
•    Pisemnie na adres: Starostwo Powiatowe w Piasecznie Wydział Komunikacji i Transportu 05-500 Piaseczno, ul. Czajewicza 2/4

Załączniki:

Podmiot udostępniający: KTR
Odpowiedzialny za treść: Agnieszka Konarska-Wandel
Wytworzył: Agnieszka Konarska-Wandel
Data wytworzenia: 15.03.2016
Opublikował w BIP: Ciechomski Marcin
Data opublikowania: 15.03.2016 14:16
Ostatnio zaktualizował: Sylwia Krzyczkowska
Data ostatniej aktualizacji: 16.07.2025 14:22
Liczba wyświetleń: 31

Przepraszamy, funkcjonalność tymczasowo niedostępna.