Wydanie wtórnika dowodu rejestracyjnego/tablic rejestracyjnych
RSSWydanie wtórnika dowodu rejestracyjnego/tablic rejestracyjnych
Wymagane dokumenty
1. Wniosek właściciela o wydanie wtórnika dowodu rejestracyjnego.
2. Zgoda na przetwarzanie danych osobowych.
3. Dowód rejestracyjny pojazdu (w przypadku gdy został zniszczony w stopniu powodującym jego nieczytelność).
4. Zaświadczenie o pozytywnym wyniku badania technicznego pojazdu lub wyciąg z rejestru badań technicznych, jeżeli są wymagane.
5. Oświadczenie o utracie dowodu rejestracyjnego / tablic rejestracyjnych.
6. Dokument potwierdzający udzielenie pełnomocnictwa, jeżeli w sprawie występuje pełnomocnik (wzór przykładowego pełnomocnictwa).
7. W przypadku gdy właścicielem pojazdu jest osoba fizyczna wymagany jest dokument tożsamości: dowód osobisty lub inny dokument ze zdjęciem potwierdzający tożsamość (do wglądu).
8. W przypadku gdy właścicielem pojazdu jest osoba prawna wymagany jest aktualny odpis z Krajowego Rejestru Sądowego (do wglądu). Sprawy związane z odbiorem zatrzymanego dokumentu w imieniu osoby prawnej mogą załatwić wyłącznie osoby do tego upoważnione.
W przypadku gdy właścicielem pojazdu jest cudzoziemiec przebywający na terenie RP, firma zagraniczna lub zagraniczne: ośrodki kultury, fundacje, korespondenci prasowi wymagane są:
1. dokument tożsamości cudzoziemca,tj. paszport oraz jeden z wymienionych niżej dokumentów wraz z potwierdzeniem czasowego zameldowania cudzoziemca:
a. wiza Schengen lub wiza krajowa,
b. karta pobytu wydana w związku z udzieleniem zezwolenia na zamieszkanie na pobyt czasowy,
c. zaświadczenie o zarejestrowaniu pobytu obywatela Unii Europejskiej,
d. karta pobytu członka rodziny obywatela Unii Europejskiej,
e. dokument potwierdzający prawo stałego pobytu obywatela Unii Europejskiej,
f. karta stałego pobytu członka rodziny obywatela Unii Europejskiej,
g. karta pobytu wydana w związku z udzieleniem zezwolenia na zamieszkanie na pobyt stały, zezwolenia na pobyt rezydenta długoterminowego Unii Europejskiej, nadanie statusu uchodźcy, udzielenie ochrony uzupełniającej lub zgoda na pobyt tolerowany.
2. zaświadczenie o dokonaniu wpisu do ewidencji przedstawicielstw przedsiębiorców zagranicznych wydane przez Ministra Gospodarki lub aktualny odpis z Krajowego Rejestru Sądowego dla oddziału zagranicznego przedsiębiorcy (do wglądu) – firma zagraniczna. Ośrodki kultury, fundacje, korespondenci prasowi – umowy międzynarodowe, zaświadczenia z ambasad, akredytacje (do wglądu).
Opłaty
1. 18,50 zł – opłata komunikacyjna za wydanie pozwolenia czasowego.
2. 54,00 zł – opłata komunikacyjna za wydanie dowodu rejestracyjnego.
Opłat komunikacyjnych można dokonać przelewem na rachunek bankowy –Starostwo Powiatowe w Piasecznie nr konta: 62 1020 1169 0000 8002 0107 8963
17 zł - opłata skarbowa za złożenie dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa.
Opłaty skarbowe możesz zrobić:
• w opłatomacie zlokalizowanym przy wejściu do budynku Wydziału Komunikacji i Transportu od strony ul. Czajewicza
• przelewem na rachunek bankowy
Możesz zrobić przelew na rachunek bankowy urzędu:
Organem podatkowym właściwym w sprawach opłaty skarbowej jest burmistrz.
Nr rachunku bankowego Urzędu Miasta i Gminy Piaseczno
05 1240 6973 1111 0010 8670 6226 (Pekao S.A.)
W tytule przelewu napisz za co wnosisz opłatę np. opłata za pełnomocnictwo dla XXX XXXX w sprawie XXXX
Uwagi
1. Zaświadczenie o przeprowadzonym badaniu technicznym pojazdu lub wyciąg z rejestru badań technicznych nie są wymagane, gdy organ rejestrujący posiada informacje o terminie następnych badań technicznych pojazdu, a także jeżeli termin następnych badań technicznych jest możliwy do odczytania ze zniszczonego dowodu rejestracyjnego.
2. Organy właściwe w sprawach rejestracji pojazdów są obowiązane do przeprowadzania kontroli spełnienia obowiązku zawarcia umowy ubezpieczenia OC posiadaczy pojazdów mechanicznych (nieokazanie ważnej polisy OC nie wpływa na pozytywne załatwienie sprawy, skutkuje natomiast powiadomieniem Ubezpieczeniowego Funduszu Gwarancyjnego o nieprzedłożeniu dokumentu).
Podane informacje mają charakter ogólny i wynikają z przepisów prawa.
W jednostkowych przypadkach może być wymagane złożenie dodatkowych dokumentów i wyjaśnień.
Podstawa Prawna
1. Ustawa z 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego
2. Ustawa z 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym
3. Ustawa z 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej
4. Ustawa z 22 maja 2003 r. o ubezpieczeniach obowiązkowych, Ubezpieczeniowym Funduszu Gwarancyjnym i Polskim Biurze Ubezpieczycieli Komunikacyjnych
5. Ustawa z 24 września 2010 r. o ewidencji ludności
6. Ustawa z dnia 7 lipca 2023 r. o zmianie niektórych ustaw w celu ograniczania niektórych skutków kradzieży tożsamości (sejm.gov.pl)
7. Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 8 listopada 2024 r. w sprawie rejestracji i oznaczania pojazdów, wymagań dla tablic rejestracyjnych oraz wzorów innych dokumentów związanych z rejestracją pojazdów
8. Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 31 sierpnia 2022 r w sprawie szczegółowych czynności organów w sprawach związanych z dopuszczeniem pojazdu do ruchu oraz wzorów dokumentów w tych sprawach
9. Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 4 sierpnia 2022 r w sprawie wysokości opłat za wydanie dowodu rejestracyjnego, pozwolenia czasowego i zalegalizowanych tablic (tablicy) rejestracyjnych oraz ich wtórników
Podmiot udostępniający: | KTR |
---|---|
Odpowiedzialny za treść: | Sylwia Krzyczkowska |
Wytworzył: | Sylwia Krzyczkowska |
Data wytworzenia: | 02.07.2025 |
Opublikował w BIP: | Sylwia Krzyczkowska |
Data opublikowania: | 02.07.2025 13:37 |
Ostatnio zaktualizował: | Sylwia Krzyczkowska |
Data ostatniej aktualizacji: | 15.07.2025 10:45 |
Liczba wyświetleń: | 35 |
Przepraszamy, funkcjonalność tymczasowo niedostępna.