W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Wróć

Wniosek o zmianę pozwolenia na budowę w trybie określonym w art. 36a ustawy Prawo budowlane

RSS

Podstawa prawna

art. 36a ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. – Prawo budowlane
Organ właściwy do rozpatrzenia sprawy – Starosta Piaseczyński

Ustawa Prawo budowlane opublikowana na stronie:

https://isap.sejm.gov.pl/isap.nsf/DocDetails.xsp?id=wdu19940890414 

Miejsce załatwienia sprawy

Wniosek wraz z załącznikami należy składać w siedzibie organu - Starostwo Powiatowe w Piasecznie, ul. Chyliczkowska 14, w kancelarii starostwa lub w filii Wydziału Architektoniczno-Budowlanego właściwej dla adresu planowanej inwestycji dla gmin Tarczyn, Konstancin-Jeziorna i Góra Kalwaria.

Sposób załatwienia sprawy

Wniosek jest przydzielany przez Naczelnika Wydziału do rozpatrzenia przez Inspektora Wydziału Architektoniczno-Budowlanego. W przypadku stwierdzonych braków formalnych organ wzywa Inwestora do uzupełnienia braków. Po wpływie kompletnego wniosku, w przypadku stwierdzenia braków merytorycznych organ nakłada postanowieniem na Inwestora obowiązek ich usunięcia w wyznaczonym terminie. Postępowanie znacznie usprawni podanie przez Inwestora na wniosku telefonu kontaktowego.

Wymagane dokumenty

UWAGA! Drukami obowiązującymi, zatwierdzonymi przez właściwego ministra, są druki PB-7, oraz PB-5. Druki uzupełniające do druków PB zostały przygotowane przez pracowników tutejszego urzędu i  zawierają informacje o RODO, oraz o przepisach dotyczących zgłoszeń, a podanie przez inwestora/inwestorów dodatkowych informacji o inwestycji, wskazanych w druku uzupełniającym, w zależności od rodzaju inwestycji, ma na celu jedynie usprawnienie postępowania administracyjnego i przyspieszenie rozpatrzenia sprawy.

Do wniosku należy dołączyć dokumenty wymagane przepisami szczególnymi wymienione we wniosku w tym:

  • trzy egzemplarze projektu zagospodarowania działki lub terenu oraz projektu architektoniczno-budowlanego wraz z opiniami, uzgodnieniami, pozwoleniami i innymi dokumentami, których obowiązek dołączenia wynika z przepisów odrębnych ustaw, lub kopiami tych opinii, uzgodnień, pozwoleń i innych dokumentów;
  • w przypadku prowadzenia sprawy przez osobę upoważnioną - pełnomocnictwo udzielone przez Inwestora;
  • w przypadku gdy od wydania decyzji zmienianej upłynęło 3 lata – dziennik budowy do wglądu.

Opłaty

Na podstawie ustawy z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej - opłata skarbowa od pozwolenia na budowę nowego obiektu budowlanego oraz urządzeń budowlanych związanych z obiektem budowlanym wynosi dla:

  1. budynku przeznaczonego na prowadzenie działalności gospodarczej innej niż rolnicza i leśna:
    - za każdy m² powierzchni użytkowej – 1 zł,
    - nie więcej niż – 539 zł,
  2. budynku służącego celom gospodarczym w gospodarstwie rolnym – 14 zł,
  3. innego budynku – 48 zł,
  4. budowli związanych z produkcją rolną – 112 zł,
  5. sieci wodociągowych, kanalizacyjnych, elektroenergetycznych, telekomunikacyjnych, gazowych, cieplnych oraz dróg, z wyjątkiem dróg dojazdowych, dojść do budynków i zjazdów z drogi – 2143 zł,
  6. sieci wodociągowych, kanalizacyjnych, elektroenergetycznych, telekomunikacyjnych, gazowych o długości do 1 km – 105 zł,
  7. innych budowli – 155 zł,
  8. urządzeń budowlanych związanych z obiektem budowlanym – 91 zł,
  • opłata skarbowa od zatwierdzenia projektu budowlanego – 47 zł (art. 33 ust. 1 ustawy Prawo budowlane),
  • opłata skarbowa od pozwolenia na rozbudowę (przebudowę) oraz remont obiektu budowlanego wynosi 50 % stawek określonych powyżej,
  • opłata od pełnomocnictwa – 17 zł
Organem podatkowym właściwym w sprawach opłaty skarbowej jest burmistrz, tj. Burmistrz Miasta i Gminy Piaseczno

Nr rachunku bankowego Urzędu Miasta i Gminy Piaseczno
05 1240 6973 1111 0010 8670 6226 (Pekao S.A.)

Zwalnia się z opłaty skarbowej pozwolenia na budowę:

  1. Wydawane na skutek podań wnoszonych w sprawach budowy lub odbudowy obiektów budowlanych zniszczonych lub uszkodzonych wskutek działalności spowodowanej ruchem zakładu górniczego lub klęsk żywiołowych.
  2. Budynków szkolnych oraz budynków przeznaczonych na cele naukowe, socjalne i kulturalne. Ponadto nie podlegają opłacie skarbowej zezwolenia w sprawach budownictwa mieszkaniowego i zdrowia, a także wydawane dla jednostek budżetowych i jednostek samorządu terytorialnego.

W przypadku wydawania pozwolenia na budowę budynku o funkcji mieszanej, przy obliczaniu opłaty skarbowej nie uwzględnia się powierzchni mieszkalnej tego budynku.

W przypadku wydawania pozwolenia na budowę obejmującego więcej niż jeden obiekt budowlany wymieniony w niniejszym ustępie, opłatę skarbową pobiera się od każdego obiektu odrębnie.

Czas załatwienia sprawy

Bez zbędnej zwłoki, a w przypadkach szczególnie skomplikowanych – nie później niż w ciągu dwóch miesięcy od dnia wszczęcia postępowania. Do terminu nie wlicza się terminów przewidzianych w przepisach prawa do dokonania określonych czynności, okresów zawieszeń postępowania oraz okresów spóźnień spowodowanych z winy strony, albo z przyczyn niezależnych od organu.

Dodatkowe informacje

Inwestor może uzyskać informacje o prowadzonym postępowaniu administracyjnym osobiście lub telefonicznie u Inspektora prowadzącego sprawę, którego wskaże pracownik kancelarii Wydziału Architektoniczno–Budowlanego.

Załączniki:

Opublikował w BIP: Ciechomski Marcin
Liczba pobrań: 27
Opublikował w BIP: Ciechomski Marcin
Liczba pobrań: 9
Opublikował w BIP: Ciechomski Marcin
Liczba pobrań: 14
Opublikował w BIP: Ciechomski Marcin
Liczba pobrań: 20
Opublikował w BIP: Ciechomski Marcin
Liczba pobrań: 11
Opublikował w BIP: Ciechomski Marcin
Liczba pobrań: 37
Opublikował w BIP: Ciechomski Marcin
Liczba pobrań: 13
Wytworzył: Sylwia Moszczyńska-Staś
Data wytworzenia: 05.08.2015
Opublikował w BIP: Ciechomski Marcin
Data opublikowania: 05.08.2015 15:26
Ostatnio zaktualizował: Marcin Ciechomski
Data ostatniej aktualizacji: 13.08.2025 15:57
Liczba wyświetleń: 73

Przepraszamy, funkcjonalność tymczasowo niedostępna.