Ustanowienie trwałego zarządu i stwierdzenie wygaśnięcia trwałego zarządu
RSSMiejsce załatwienia sprawy
Starostwo Powiatowe w Piasecznie
ul. Chyliczkowska 14, 05-500 Piaseczno
Wydział Gospodarowania Mieniem
tel. 22 756 62 54 wew. 136
Godziny pracy: poniedziałek - piątek - 8.00 - 16.00
Sposób załatwienia sprawy
Sprawa kończy się wydaniem decyzji administracyjnej.
Wymagane dokumenty
Wniosek o ustanowienie lub wygaszenie trwałego zarządu. We wniosku należy wskazać:
- oznaczenie nieruchomości wg ewidencji gruntów i budynków oraz wg księgi wieczystej, dla której ma być ustanowiony trwały zarząd lub wygaszenie trwałego zarządu,
- uzasadnienie przyczyny, na podstawie której ma nastąpić ustanowienie lub wygaszenie trwałego zarządu,
- zgoda organu nadzorującego jednostkę organizacyjną (w przypadku wygaszenia trwałego zarządu w trybie ustawy o gospodarce nieruchomościami)
Opłaty
Zwolnione z opłaty skarbowej na podstawie art. 2 ust. 1 pkt 1 lit. h ustawy z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej
Czas załatwienia sprawy
Według przepisów Kodeksu postępowania administracyjnego:
- jeden miesiąc od momentu otrzymania wniosku przez organ właściwy do jego rozpoznania
- dwa miesiące w sprawach szczególnie skomplikowanych.
W przypadku nie załatwienia sprawy w podanych terminach organ prowadzący sprawę obowiązany jest zawiadomić o tym wnioskodawcę, podając przyczyny zwłoki i wskazując inny termin załatwienia sprawy.
Tryb odwoławczy
W przypadku ustawy o gospodarce nieruchomościami:
- dot. nieruchomości Skarbu Państwa od decyzji służy odwołanie do Wojewody Mazowieckiego 00-950 Warszawa, Plac Bankowy 3/5, za pośrednictwem Starosty Piaseczyńskiego, w terminie 14 dni od daty jej doręczenia,
- dot. nieruchomości Powiatu Piaseczyńskiego od decyzji służy odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Warszawie, ul. Kielecka 44, 02-530 Warszawa, za pośrednictwem Starosty Piaseczyńskiego, w terminie 14 dni od daty jej doręczenia.
W przypadku ustawy Prawo wodne:
- dot. art. 531 od decyzji służy odwołanie do Ministra Infrastruktury, ul. Chałubińskiego 4/6, 00-928 Warszawa za pośrednictwem Starosty Piaseczyńskiego, w terminie 14 dni od daty jej doręczenia.
Odwołanie można złożyć:
- osobiście – kancelaria Starostwa – Kancelarii Starostwa Powiatowego w Piasecznie, ul. Chyliczkowska 14 w godzinach pracy Starostwa: pon. - pt. 7.00 - 16.00,
- za pośrednictwem operatora pocztowego na adres Starosta Piaseczyński, ul. Chyliczkowska 14, 05-500 Piaseczno,
- poprzez ePUAP – adres skrytki epuap: /3j604cyjkr/SkrytkaESP
- poprzez adres e-Doręczeń: AE:PL-24045-19488-UFDDA-22
Podstawa prawna
Ustawa z dnia 20 lipca 2017 r. Prawo wodne
Ustawa z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami
Wytworzył: | Elżbieta Piech |
---|---|
Data wytworzenia: | 21.12.2006 |
Opublikował w BIP: | Ciechomski Marcin |
Data opublikowania: | 21.12.2006 11:38 |
Ostatnio zaktualizował: | Małgorzata Duda |
Data ostatniej aktualizacji: | 31.07.2025 11:50 |
Liczba wyświetleń: | 17 |
Przepraszamy, funkcjonalność tymczasowo niedostępna.