W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Wróć

Ustanowienie trwałego zarządu i stwierdzenie wygaśnięcia trwałego zarządu

RSS

Miejsce załatwienia sprawy

Starostwo Powiatowe w Piasecznie
ul. Chyliczkowska 14, 05-500 Piaseczno
Wydział Gospodarowania Mieniem
tel. 22 756 62 54 wew. 136
Godziny pracy: poniedziałek - piątek - 8.00 - 16.00

Sposób załatwienia sprawy

Sprawa kończy się wydaniem decyzji administracyjnej.

Wymagane dokumenty

Wniosek o ustanowienie lub wygaszenie trwałego zarządu. We wniosku należy wskazać:

    • oznaczenie nieruchomości wg ewidencji gruntów i budynków oraz wg księgi wieczystej, dla której ma być ustanowiony trwały zarząd lub wygaszenie trwałego zarządu,
    • uzasadnienie przyczyny, na podstawie której ma nastąpić ustanowienie lub wygaszenie trwałego zarządu,
    • zgoda organu nadzorującego jednostkę organizacyjną (w przypadku wygaszenia trwałego zarządu w trybie ustawy o gospodarce nieruchomościami)

Opłaty

Zwolnione z opłaty skarbowej na podstawie art. 2 ust. 1 pkt 1 lit. h ustawy z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej

Czas załatwienia sprawy

Według przepisów Kodeksu postępowania administracyjnego:

    • jeden miesiąc od momentu otrzymania wniosku przez organ właściwy do jego rozpoznania
    • dwa miesiące w sprawach szczególnie skomplikowanych.

W przypadku nie załatwienia sprawy w podanych terminach organ prowadzący sprawę obowiązany jest zawiadomić o tym wnioskodawcę, podając przyczyny zwłoki i wskazując inny termin załatwienia sprawy.

Tryb odwoławczy

W przypadku ustawy o gospodarce nieruchomościami:

    • dot. nieruchomości Skarbu Państwa od decyzji służy odwołanie do Wojewody Mazowieckiego 00-950 Warszawa, Plac Bankowy 3/5, za pośrednictwem Starosty Piaseczyńskiego, w terminie 14 dni od daty jej doręczenia,
    • dot. nieruchomości Powiatu Piaseczyńskiego od decyzji służy odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Warszawie, ul. Kielecka 44, 02-530 Warszawa, za pośrednictwem Starosty Piaseczyńskiego, w terminie 14 dni od daty jej doręczenia.

W przypadku ustawy Prawo wodne:

    • dot. art. 531 od decyzji służy odwołanie do Ministra Infrastruktury, ul. Chałubińskiego 4/6, 00-928 Warszawa za pośrednictwem Starosty Piaseczyńskiego, w terminie 14 dni od daty jej doręczenia.

Odwołanie można złożyć:

    • osobiście – kancelaria Starostwa – Kancelarii Starostwa Powiatowego w Piasecznie, ul. Chyliczkowska 14 w godzinach pracy Starostwa: pon. - pt. 7.00 - 16.00,
    • za pośrednictwem operatora pocztowego na adres Starosta Piaseczyński, ul. Chyliczkowska 14, 05-500 Piaseczno,
    • poprzez ePUAP – adres skrytki epuap: /3j604cyjkr/SkrytkaESP
    • poprzez adres e-Doręczeń: AE:PL-24045-19488-UFDDA-22

Podstawa prawna

Ustawa z dnia 20 lipca 2017 r. Prawo wodne

Ustawa z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami

Wytworzył: Elżbieta Piech
Data wytworzenia: 21.12.2006
Opublikował w BIP: Ciechomski Marcin
Data opublikowania: 21.12.2006 11:38
Ostatnio zaktualizował: Małgorzata Duda
Data ostatniej aktualizacji: 31.07.2025 11:50
Liczba wyświetleń: 17

Przepraszamy, funkcjonalność tymczasowo niedostępna.