W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Wróć

Udzielenie licencji na wykonywanie krajowego transportu drogowego w zakresie przewozu osób samochodem osobowym oraz pojazdem 7-9

RSS



Miejsce załatwienia sprawy:

Wydział Komunikacji i Transportu
Starostwa Powiatowego w Piasecznie
Ul. Czajewicza 2/4

Wymagane dokumenty
1.    wniosek o udzielenie licencji na wykonywanie krajowego transportu drogowego w zakresie przewozu osób samochodem osobowym
Załączniki:
1.    oświadczenie (DOCX, 29 KB) członków organu zarządzającego osoby prawnej, osoby zarządzającej spółką jawną lub komandytową, a w przypadku innego przedsiębiorcy - osoby prowadzącej działalność gospodarczą o spełnianiu wymogu dobrej reputacji, o którym mowa w art. 5c ust. 1 pkt 1 ustawy o transporcie drogowym;
2.    zaświadczenie o niekaralności opatrzone datą nie wcześniejszą niż miesiąc przed złożeniem wniosku potwierdzające, że odpowiednio przedsiębiorca osobiście wykonujący przewozy, zatrudnieni przez niego kierowcy oraz osoby niezatrudnione przez przedsiębiorcę, lecz wykonujące osobiście przewóz na jego rzecz spełniają warunki, o których mowa w art. 5c ust. 1 pkt 4 ustawy o transporcie drogowym; Jeśli zaświadczenie jest pobrane online to do zaświadczenia załączyć nośnik elektroniczny (płyta, pendrive);
3.    kopia prawa jazdy kierowcy;
4.    orzeczenie lekarskie kierowcy;
5.    orzeczenie psychologiczne kierowcy;
6.    wykaz pojazdów (DOC, 26 KB) zawierający następujące informacje (marka, typ, rodzaj/przeznaczenie, numer rejestracyjny, numer VIN, rodzaj tytułu prawnego do dysponowania pojazdem);
7.    dowód uiszczenia opłaty
RODO - obowiązek informacyjny w sytuacji pozyskania danych od osoby, której dane dotyczą (DOC, 20 KB)
Opłaty za wydanie licencji i wypisów: na konto Starostwo Powiatowe w Piasecznie
62 1020 1169 0000 8002 0107 8963 (w tytule wpisać za co została wniesiona opłata)

od 2 do 15 lat - 320 zł, wypis 35,20 zł
powyżej 15 do 30 lat - 380 zł, wypis 41,80 zł
powyżej 30 do 50 lat  - 450 zł, wypis 49,50 zł

1.kartą płatniczą
2.w opłatomacie - korzystając z opłatomatu zlokalizowanego w siedzibie Wydziału 
    Komunikacji i Transportu
3.przelewem na rachunek bankowy

Możliwe opłaty dodatkowe:
 Opłata skarbowa: na konto Urząd Miasta i Gminy w Piasecznie, ul. Kościuszki 5, 05-500 Piaseczno
05 1240 6973 1111 0010 8670 6226

-17 zł – opłata skarbowa od złożenia dokumentu, który potwierdza udzielenie pełnomocnictwa. Pełnomocnictwo, którego udzielasz małżonkowi, wstępnemu (rodzicowi, dziadkowi), zstępnemu (dziecku) lub rodzeństwu jest bezpłatne zwolnione z opłaty skarbowej.

-5 zł – opłata za poświadczenie kopii dokumentu za zgodność z oryginałem przez pracownika urzędu. Opłatę liczymy za poświadczenie każdej zaczętej strony. Jeśli składasz oryginały lub dokumenty już poświadczone za zgodność z oryginałem – nie będziemy pobierać tej opłaty.

1.    w opłatomacie 
2.    przelewem na rachunek bankowy

W przypadku zgłoszenia zmian w udzielonej licencji:
Wymagane dokumenty:
1.    wniosek o dokonanie zmiany w udzielonym zezwoleniu, licencji na wykonywanie zawodu   przewoźnika drogowego rzeczy/osób (DOC, 47 KB)
2.    wykaz pojazdów (DOCX, 26 KB)
3.    dowód uiszczenia opłaty
Opłaty: na konto Starostwo Powiatowe w Piasecznie
62 1020 1169 0000 8002 0107 8963 (w tytule wpisać za co została wniesiona opłata)

Opłaty określone procentowo od powyższych opłat:
10% za zmianę danych w licencji, również za wymianę licencji związaną ze zmianą organu,
10% za wydanie wtórnika  licencji na skutek okoliczności niezależnych od przedsiębiorcy
25 % za wydanie wtórnika licencji na skutek okoliczności zależnych od przedsiębiorcy (np. zagubienie)
11% za wydanie wypisu z licencji dla pojazdu niezgłoszonego do licencji
10% za każdy zgłoszony pojazd
1% za wydanie wypisu dla każdego zgłoszonego do wniosku pojazdu,
5% za wymianę wypisu z licencji w przypadku zmiany licencji związaną również ze zmianą organu,
1% za wydanie wtórnika wypisu z licencji

Możliwe opłaty dodatkowe:
 Opłata skarbowa: na konto Urząd Miasta i Gminy w Piasecznie, ul. Kościuszki 5, 05-500 Piaseczno 05 1240 6973 1111 0010 8670 6226

-17 zł – opłata skarbowa od złożenia dokumentu, który potwierdza udzielenie pełnomocnictwa. Pełnomocnictwo, którego udzielasz małżonkowi, wstępnemu (rodzicowi, dziadkowi), zstępnemu (dziecku) lub rodzeństwu jest bezpłatne zwolnione z opłaty skarbowej.

-5 zł – opłata za poświadczenie kopii dokumentu za zgodność z oryginałem przez pracownika urzędu. Opłatę liczymy za poświadczenie każdej zaczętej strony. Jeśli składasz oryginały lub dokumenty już poświadczone za zgodność z oryginałem – nie będziemy pobierać tej opłaty.

1.w opłatomacie -  korzystając z opłatomatu zlokalizowanego w siedzibie Wydziału 
    Komunikacji i Transportu
2.przelewem na rachunek bankowy

Zrzeczenie się licencji:
Wymagane dokumenty:
zawiadomienie o zrzeczeniu się uprawnienia do wykonywania transportu drogowego 
upoważnienie do wykonania czynności
potwierdzenie opłaty


Opłata za wydanie decyzji: na konto Urząd Miasta i Gminy w Piasecznie, ul. Kościuszki 5, 05-500 Piaseczno 05 1240 6973 1111 0010 8670 6226

10 zł

1. w opłatomacie -  korzystając z opłatomatu zlokalizowanego w siedzibie Wydziału 
    Komunikacji i Transportu
2. przelewem na rachunek bankowy


Miejsce złożenia dokumentów
 Kancelaria Wydziału Komunikacji i Transportu
Starostwa Powiatowego w Piasecznie
ul. Czajewicza 2/4
tel. 22 736 48 70 (82)
II piętro p. 21

Termin załatwienia sprawy
Realizacja przygotowania licencji   - do 10 dni roboczych. 
Ten termin liczymy od dnia, w którym złożysz kompletny wniosek.

Miejsce odbioru dokumentu
1.    Przyjdź do Wydziału Komunikacji i Transportu w którym złożone zostały dokumenty
2.    Zabierz ze sobą dokument tożsamości.
3.    Odbierz licencję i wypisy.


Tryb odwoławczy
Jeżeli otrzymasz decyzję, możesz się od niej odwołać do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Warszawie (ul. Obozowa 57). Odwołanie złóż za pośrednictwem Starosty Powiatowego w Piasecznie Na złożenie odwołania masz 14 dni od daty otrzymania decyzji. Nie musisz płacić za jego złożenie.


Podstawa prawna
•    Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego
•    Ustawa z dnia 6 września 2001 r. o transporcie drogowym
•    Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej
•    Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 1071/2009 z dnia 21 października 2009 r. ustanawiające wspólne zasady dotyczące warunków wykonywania zawodu przewoźnika drogowego i uchylające dyrektywę Rady 96/26/WE (Dz. U. UE Nr L 300, poz. 1071).
•    Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 5 grudnia 2019 r. w sprawie wzorów zezwolenia na wykonywanie zawodu przewoźnika drogowego i wzorów licencji na wykonywanie transportu drogowego oraz wypisów z tych dokumentów
•    Rozporządzenie Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej z dnia 6 sierpnia 2013 r. w sprawie wysokości opłat za czynności administracyjne związane z wykonywaniem przewozu drogowego oraz za egzaminowanie i wydanie certyfikatu kompetencji   licencji na wykonywanie transportu drogowego oraz wypisów z tych dokumentów (Dz.U. z 2019 r. poz. 2377)

Podmiot udostępniający: Wydział Komunikacji i Transportu
Odpowiedzialny za treść: Agnieszka Konarska-Wandel
Wytworzył: Agnieszka Konarska-Wandel
Data wytworzenia: 29.07.2025
Opublikował w BIP: Agnieszka Konarska-Wandel
Data opublikowania: 29.07.2025 14:45
Ostatnio zaktualizował: Agnieszka Konarska-Wandel
Data ostatniej aktualizacji: 01.08.2025 07:43
Liczba wyświetleń: 35

Przepraszamy, funkcjonalność tymczasowo niedostępna.