Świadczenia z tytułu posiadania Karty Polaka
RSSOsoby mieszkające na terenie powiatu piaseczyńskiego, które odebrały decyzje Wojewody Mazowieckiego przyznające świadczenie pieniężne z tytułu posiadania ważnej Karty Polaka zgłaszają się do Starostwa Powiatowego wskazanego w decyzji, aby złożyć oświadczenie o wyborze formy wypłaty świadczenia i wskazać numer rachunku bankowego, na który mają być dokonywane przelewy.
Miejsce załatwienia sprawy
Starostwo Powiatowe w Piasecznie
Wydział Zdrowia i Spraw Społecznych
ul. Chyliczkowska 14 05-500 Piaseczno
Tel. 22 756 62 54 w. 249
Aby otrzymać świadczenie zgodnie z Decyzją Wojewody Mazowieckiego należy złożyć Oświadczenie, na które mają być przelane środki, załączając jednocześnie kopię Decyzji Wojewody Mazowieckiego o przyznanych środkach.
Czas załatwienia sprawy
Decyzje Wojewody Mazowieckiego o przyznaniu świadczenia są przekazywane do starostwa, gdy staną się ostateczne. Wypłaty świadczeń będą dokonywane co miesiąc przez starostę (właściwego ze względu na miejsce pobytu wnioskodawcy) w kasie urzędu lub przelewem na rachunek bankowy wskazany przez wnioskodawcę.
Dodatkowe informacje
Starosta składa wniosek do właściwego wojewody o przekazanie środków finansowych w terminie do 15 dnia każdego miesiąca. Wniosek ten jest sporządzany na podstawie Decyzji przyznających świadczenie pieniężne przekazanych przez Wojewodę.
Podstawa prawna
- Ustawa z dnia 7 września 2007 r. o Karcie Polaka
- Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 23 grudnia 2016 r. w sprawie trybu podziału rezerwy celowej na wypłatę świadczeń pieniężnych dla posiadaczy Karty Polaka
Wytworzył: | Maria Murakowska |
---|---|
Data wytworzenia: | 14.09.2021 |
Opublikował w BIP: | Ciechomski Marcin |
Data opublikowania: | 14.09.2021 10:33 |
Ostatnio zaktualizował: | Eliza Szapiel |
Data ostatniej aktualizacji: | 09.07.2025 14:12 |
Liczba wyświetleń: | 21 |
Przepraszamy, funkcjonalność tymczasowo niedostępna.