W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Powiatowy Rzecznik Konsumentów

RSS

Powiatowy Rzecznik Konsumentów - Sylwia Sztokinier

Miejsce załatwiania sprawy:

ul. Chyliczkowska 14
05-500 Piaseczno
tel. 22 756 62 54 wew. 155
rzecznik.konsumenta@piaseczno.pl

 

Zadania Powiatowego Rzecznika Konsumentów

Do zadań Powiatowego Rzecznika Konsumentów należy:

  1. zapewnienie konsumentom bezpłatnego poradnictwa i informacji prawnej w zakresie ochrony ich interesów,
  2. składanie wniosków w sprawie stanowienia i zmiany przepisów prawa miejscowego w zakresie ochrony interesów konsumentów,
  3. występowanie do przedsiębiorców w sprawach ochrony praw i interesów konsumentów,
  4. współdziałanie z Prezesem Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, organami Inspekcji Handlowej oraz organizacjami konsumenckimi,
  5. wykonywanie innych zadań określonych przepisach prawa.

Rzecznik konsumentów może w szczególnie uzasadnionych wypadkach wytaczać powództwa na rzecz konsumentów oraz wstępować, za ich zgodą, do toczącego się postępowania w sprawach o ochronę interesów konsumentów.

Rzecznik konsumentów w sprawach o wykroczenia na szkodę konsumentów jest oskarżycielem publicznym w rozumieniu przepisów Kodeksu postępowania w sprawach o wykroczenia.

Przedsiębiorca, do którego zwrócił się rzecznik konsumentów obowiązany jest udzielić rzecznikowi wyjaśnień i informacji będących przedmiotem wystąpienia oraz ustosunkować się do uwag i opinii rzecznika. 

 

Procedury udzielania pomocy konsumentom

Zarządzenie nr 91/ORG/2025 Starosty Piaseczyńskiego z dnia 17 września 2025 r. w sprawie procedur udzielania pomocy konsumentom przez Powiatowego Rzecznika Konsumentów w Piasecznie

Procedury udzielania pomocy konsumentom z terenu powiatu piaseczyńskiego przez Powiatowego Rzecznika Konsumentów w Piasecznie

Załącznik numer 1 do procedur - wzór wniosku o udzielenie pomocy konsumentowi

 

Uzyskanie porady w indywidualnej sprawie konsumenckiej

Poradę można uzyskać:

  • telefonicznie, pod numerem telefonu 22 756 62 54 wew. 155,
  • osobiście, umów wizytę pod numerem telefonu 22 756 62 54 wew. 155 lub wyślij e-mail na adres: rzecznik.konsumenta@piaseczno.pl,
  • mailowo, wyślij e-mail na adres: rzecznik.konsumenta@piaseczno.pl,
  • pisemnie:
    • poprzez ePuap, kieruj pismo do Starostwa Powiatowego w Piasecznie,
    • poprzez eDoręczenia, kieruj pismo do Starostwa Powiatowego w Piasecznie,
    • wyślij pismo na adres Starostwo Powiatowe w Piasecznie, ul. Chyliczkowska 14, 05-500 Piaseczno,
    • złóż pismo w Kancelarii na Sali Obsługi Mieszkańców w Starostwie Powiatowym w Piasecznie, ul. Chyliczkowska 14.

Wymagane dokumenty w przypadku uzyskania porady:

W przypadku porady: 

  • telefonicznej – nie są wymagane dokumenty, jedynie dokładny opis stanu faktycznego;
  • osobistej – dokumenty potwierdzające stan faktyczny sprawy,
  • mailowej:
    • opis stanu faktycznego sprawy,
    • wskazanie zakresu porady, jaką chce uzyskać konsument,
    • kopie dokumentów potwierdzających stan faktyczny sprawy;
  • pisemnej:
    • opis stanu faktycznego sprawy,
    • wskazanie zakresu porady, jakiej chce uzyskać konsument,
    • kopie dokumentów potwierdzających stan faktyczny sprawy.

Opłaty za uzyskanie porady:

Udzielanie porad przez Powiatowego Rzecznika Konsumentów jest bezpłatne.

 

Wystąpienie przez Rzecznika do przedsiębiorcy w indywidualnej sprawie konsumenckiej

Jak złożyć wniosek o udzielenie pomocy konsumentowi:

  1. pobierz wniosek o udzielenie pomocy konsumentowi (na dole strony, w części Załączniki) lub skorzystaj z druku znajdującego się na Sali Obsługi Mieszkańców w Starostwie Powiatowym w Piasecznie, ul. Chyliczkowska 14,
  2. wypełnij czytelnie wniosek, podpisz go i załącz niezbędne dokumenty,
  3. złóż wniosek w jeden z poniższych sposobów:
  • mailowo, na adres: rzecznik.konsumenta@piaseczno.pl,
  • poprzez ePuap, kieruj pismo do Starostwa Powiatowego w Piasecznie,
  • poprzez eDoręczenia, kieruj pismo do Starostwa Powiatowego w Piasecznie,
  • wyślij pismo na adres: Starostwo Powiatowe w Piasecznie, ul. Chyliczkowska 14, 05-500 Piaseczno,
  • w Kancelarii na Sali Obsługi Mieszkańców w Starostwie Powiatowym w Piasecznie, ul. Chyliczkowska 14.

Wymagane dokumenty o udzielenie pomocy konsumentowi:

  • wniosek o udzielenie pomocy,
  • kopie dokumentów potwierdzających stan faktyczny sprawy.

Wniosek o udzielenie pomocy konsumentowi powinien zawierać:

  • imię i nazwisko konsumenta,
  • adres zamieszkania konsumenta,
  • telefon kontaktowy konsumenta,
  • dane przedsiębiorcy, którego sprawa dotyczy (nazwa, adres),
  • data zawarcia umowy,
  • data złożenia reklamacji,
  • opis stanu faktycznego,
  • żądanie konsumenta do przedsiębiorcy,
  • załączniki (kopie dokumentów potwierdzających stan faktyczny sprawy).

Opłaty za złożenie wniosku:

Wniosek o udzielenie pomocy konsumentowi  jest wolny od opłat.

 

Obowiązek informacyjny dotyczący przetwarzania danych osobowych 

Informacja o przetwarzaniu danych osobowych konsumenta

 

Wzór wniosku o udzielenie pomocy konsumentowi

Wzór wniosku o udzielenie pomocy konsumentowi

Wersja wniosku do edycji znajduje się na dole strony, w części Załączniki.

 

 Podstawa prawna: 

ustawa z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów

Załączniki:

Wytworzył: Sylwia Sztokinier
Data wytworzenia: 23.09.2025
Opublikował w BIP: Sylwia Sztokinier
Data opublikowania: 23.09.2025 12:24
Liczba pobrań: 4
Wytworzył: Sylwia Sztokinier
Data wytworzenia: 12.08.2019
Opublikował w BIP: Ciechomski Marcin
Data opublikowania: 12.08.2019 14:16
Ostatnio zaktualizował: Sylwia Sztokinier
Data ostatniej aktualizacji: 23.09.2025 12:24
Liczba wyświetleń: 37

Przepraszamy, funkcjonalność tymczasowo niedostępna.