Powiatowy Rzecznik Konsumentów
RSSPowiatowy Rzecznik Konsumentów - Sylwia Sztokinier
Miejsce załatwiania sprawy:
ul. Chyliczkowska 14
05-500 Piaseczno
tel. 22 756 62 54 wew. 155
rzecznik.konsumenta@piaseczno.pl
Zadania Powiatowego Rzecznika Konsumentów
Do zadań Powiatowego Rzecznika Konsumentów należy:
- zapewnienie konsumentom bezpłatnego poradnictwa i informacji prawnej w zakresie ochrony ich interesów,
- składanie wniosków w sprawie stanowienia i zmiany przepisów prawa miejscowego w zakresie ochrony interesów konsumentów,
- występowanie do przedsiębiorców w sprawach ochrony praw i interesów konsumentów,
- współdziałanie z Prezesem Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, organami Inspekcji Handlowej oraz organizacjami konsumenckimi,
- wykonywanie innych zadań określonych przepisach prawa.
Rzecznik konsumentów może w szczególnie uzasadnionych wypadkach wytaczać powództwa na rzecz konsumentów oraz wstępować, za ich zgodą, do toczącego się postępowania w sprawach o ochronę interesów konsumentów.
Rzecznik konsumentów w sprawach o wykroczenia na szkodę konsumentów jest oskarżycielem publicznym w rozumieniu przepisów Kodeksu postępowania w sprawach o wykroczenia.
Przedsiębiorca, do którego zwrócił się rzecznik konsumentów obowiązany jest udzielić rzecznikowi wyjaśnień i informacji będących przedmiotem wystąpienia oraz ustosunkować się do uwag i opinii rzecznika.
Procedury udzielania pomocy konsumentom
Załącznik numer 1 do procedur - wzór wniosku o udzielenie pomocy konsumentowi
Uzyskanie porady w indywidualnej sprawie konsumenckiej
Poradę można uzyskać:
- telefonicznie, pod numerem telefonu 22 756 62 54 wew. 155,
- osobiście, umów wizytę pod numerem telefonu 22 756 62 54 wew. 155 lub wyślij e-mail na adres: rzecznik.konsumenta@piaseczno.pl,
- mailowo, wyślij e-mail na adres: rzecznik.konsumenta@piaseczno.pl,
- pisemnie:
- poprzez ePuap, kieruj pismo do Starostwa Powiatowego w Piasecznie,
- poprzez eDoręczenia, kieruj pismo do Starostwa Powiatowego w Piasecznie,
- wyślij pismo na adres Starostwo Powiatowe w Piasecznie, ul. Chyliczkowska 14, 05-500 Piaseczno,
- złóż pismo w Kancelarii na Sali Obsługi Mieszkańców w Starostwie Powiatowym w Piasecznie, ul. Chyliczkowska 14.
Wymagane dokumenty w przypadku uzyskania porady:
W przypadku porady:
- telefonicznej – nie są wymagane dokumenty, jedynie dokładny opis stanu faktycznego;
- osobistej – dokumenty potwierdzające stan faktyczny sprawy,
- mailowej:
- opis stanu faktycznego sprawy,
- wskazanie zakresu porady, jaką chce uzyskać konsument,
- kopie dokumentów potwierdzających stan faktyczny sprawy;
- pisemnej:
- opis stanu faktycznego sprawy,
- wskazanie zakresu porady, jakiej chce uzyskać konsument,
- kopie dokumentów potwierdzających stan faktyczny sprawy.
Opłaty za uzyskanie porady:
Udzielanie porad przez Powiatowego Rzecznika Konsumentów jest bezpłatne.
Wystąpienie przez Rzecznika do przedsiębiorcy w indywidualnej sprawie konsumenckiej
Jak złożyć wniosek o udzielenie pomocy konsumentowi:
- pobierz wniosek o udzielenie pomocy konsumentowi (na dole strony, w części Załączniki) lub skorzystaj z druku znajdującego się na Sali Obsługi Mieszkańców w Starostwie Powiatowym w Piasecznie, ul. Chyliczkowska 14,
- wypełnij czytelnie wniosek, podpisz go i załącz niezbędne dokumenty,
- złóż wniosek w jeden z poniższych sposobów:
- mailowo, na adres: rzecznik.konsumenta@piaseczno.pl,
- poprzez ePuap, kieruj pismo do Starostwa Powiatowego w Piasecznie,
- poprzez eDoręczenia, kieruj pismo do Starostwa Powiatowego w Piasecznie,
- wyślij pismo na adres: Starostwo Powiatowe w Piasecznie, ul. Chyliczkowska 14, 05-500 Piaseczno,
- w Kancelarii na Sali Obsługi Mieszkańców w Starostwie Powiatowym w Piasecznie, ul. Chyliczkowska 14.
Wymagane dokumenty o udzielenie pomocy konsumentowi:
- wniosek o udzielenie pomocy,
- kopie dokumentów potwierdzających stan faktyczny sprawy.
Wniosek o udzielenie pomocy konsumentowi powinien zawierać:
- imię i nazwisko konsumenta,
- adres zamieszkania konsumenta,
- telefon kontaktowy konsumenta,
- dane przedsiębiorcy, którego sprawa dotyczy (nazwa, adres),
- data zawarcia umowy,
- data złożenia reklamacji,
- opis stanu faktycznego,
- żądanie konsumenta do przedsiębiorcy,
- załączniki (kopie dokumentów potwierdzających stan faktyczny sprawy).
Opłaty za złożenie wniosku:
Wniosek o udzielenie pomocy konsumentowi jest wolny od opłat.
Obowiązek informacyjny dotyczący przetwarzania danych osobowych
Informacja o przetwarzaniu danych osobowych konsumenta
Wzór wniosku o udzielenie pomocy konsumentowi
Wzór wniosku o udzielenie pomocy konsumentowi
Wersja wniosku do edycji znajduje się na dole strony, w części Załączniki.
Podstawa prawna:
ustawa z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów
Wytworzył: | Sylwia Sztokinier |
---|---|
Data wytworzenia: | 12.08.2019 |
Opublikował w BIP: | Ciechomski Marcin |
Data opublikowania: | 12.08.2019 14:16 |
Ostatnio zaktualizował: | Sylwia Sztokinier |
Data ostatniej aktualizacji: | 23.09.2025 12:24 |
Liczba wyświetleń: | 37 |
Przepraszamy, funkcjonalność tymczasowo niedostępna.