Plan pracy
RSSi Porządku Publicznego oraz Polityki Senioralnej na 2025 rok
I pierwsze półrocze
1. Realizacja zadań związanych z bezpieczeństwem i porządkiem publicznym przez służby publiczne: policja, straż pożarna (wizyta w terenie – siedziba Powiatowej Komendy Policji).
2. Realizacja zadań związanych z bezpieczeństwem i porządkiem publicznym przez służbę publiczną- weterynarz, sanepid, nadzór budowlany.
3. Zarządzanie kryzysowe spotkanie z kierownikiem Biura Powiatowego Zarządzania Kryzysowego i Spraw Obronnych.
Analiza zagadnień:
- bezpieczeństwa ludzi, mienia i zwierząt w przygotowaniu na sytuacje kryzysowe (sposoby zabezpieczenia domu, gotowe plecak) np. na wypadek wojny,
- zagadnienia związane z systemem wczesnego ostrzegania i alarmowania (co robić po włączeniu syren),
- problematyka z zakresu obronności i rozpoznawania sygnałów alarmowych,
- edukacja mieszkańców poprzez wspólne plenerowe akcje edukacyjne w obszarze bezpieczeństwa, kursy pierwszej pomocy itp.,
- omówienie tematu zagrożenia zdrowia i życia mieszkańców spowodowane nielegalnym składowaniem niebezpiecznych substancji chemicznych na terenie powiatu (wizyta w terenie).
4. Zdrowie psychiczne mieszkańców, zakres poradnictwa i świadczeń zdrowotnych.
- Alians przeciw depresji, „Akademia czujnego rodzica” jako programy służące dobrostanowi mieszkańców.
- Środowiskowe Centrum Zdrowia Psychicznego -analiza trwałości projektu.
- Analiza problemu koronera.
5. Omówienie sytuacji specjalistycznej opieki zdrowotnej i lecznictwa zamkniętego (wizyta w szpitalu Świętej Anny).
- analiza stanu realizacji programu profilaktyki zdrowotnej.
6. Analiza realizacji działań dotyczących edukacji społecznej i profilaktyki ( przemoc, zachowania ryzykowne, zagrożenia bezpieczeństwa); posiedzenie w formie dyskusji interdyscyplinarnej z udziałem pedagogów szkół, specjalistów z PPP, POIK, Policji; omówienie wyników podejmowanych działań profilaktycznych.
- POIK - omówienie bieżącego funkcjonowania placówki z uwzględnieniem realizacji Powiatowego Programu Przeciwdziałania Przemocy w Rodzinie.
II drugie półrocze
7. Centrum Administracyjne Placówek Opiekuńczo-Wychowawczych, domy dzieci w Łbiskach (wizyta w terenie).
8. Analiza sytuacji rodzin zastępczych i potrzeb zgłaszanych przez PCPR, zapoznanie się z funkcjonowaniem nowopowstałego rodzinnego domu dziecka w Zalesiu Dolnym.
9. Spotkanie z dyrektorami DPS na terenie powiatu, omówienie funkcjonowania i potrzeb placówek.
10. WTZ - omówienie aktualnej sytuacji i potrzeb (wizyta w terenie).
11. Środowiskowy Dom Samopomocy w Pęcherach, analiza sytuacji i funkcjonowania (wizyta w terenie).
12. Omówienie sytuacji osób niepełnosprawnych (transport, opieka wytchnieniowa, asystent osoby z niepełnosprawnością, itd.).
- Powiatowy Zespół do Spraw Orzekania o Niepełnosprawności – analiza funkcjonowania zespołu, potrzeby i trudności.
13. Analiza realizacji działań z obszaru aktywizacji społecznej i zawodowej osób bezrobotnych i zagrożonych wykluczeniem społecznym, niepełnosprawnych i obcokrajowców (Powiatowy Urząd Pracy - spotkanie z dyrektorem).
- Analiza i podsumowanie pracy komisji w roku 2025 , sformułowanie wniosków do pracy w roku 2026
Wytworzył: | Monika Rechnio |
---|---|
Opublikował w BIP: | Ciechomski Marcin |
Data opublikowania: | 11.02.2016 15:10 |
Ostatnio zaktualizował: | Ciechomski Marcin |
Data ostatniej aktualizacji: | 02.04.2025 14:17 |
Liczba wyświetleń: | 12 |
Przepraszamy, funkcjonalność tymczasowo niedostępna.