W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Wróć

Odszkodowania za grunty zajęte pod drogi publiczne

RSS

Miejsce załatwienia sprawy
Starostwo Powiatowe w Piasecznie
ul. Chyliczkowska 14, 05-500 Piaseczno
Wydział Zwrotów i Odszkodowań

Wymagane dokumenty
1. Wniosek o wypłatę odszkodowania za grunty zajęte pod drogi publiczne podpisany przez wszystkie uprawnione osoby ze wskazaniem adresów do korespondencji ze wskazaniem numerów ewidencyjnych działek oraz numerów ksiąg wieczystych złożony w terminie do 31 grudnia 2005 r.
2. W przypadku spadkobierców postanowienia o nabyciu praw do spadku.
3. Dokument potwierdzający prawo własności do nieruchomości na dzień 31 grudnia 1998 r.
4. Ostateczna decyzja Wojewody wydana na podstawie art. 73 ust. 3 ustawy z dnia 13 października 1998 roku, przepisy wprowadzające ustawy reformujące administrację publiczną w sprawie stwierdzenia nabycia z mocy prawa nieruchomości zajętych pod drogi publiczne pozostających w dniu 31 grudnia 1998 roku we władaniu Skarbu Państwa lub jednostek samorządu terytorialnego.

Opłaty
Zwolnione z opłaty skarbowej.

Czas załatwienia sprawy
Według obowiązujących przepisów kodeksu postępowania administracyjnego.

Sposób załatwienia sprawy
Postępowanie kończy się wydaniem decyzji.

Tryb odwoławczy
1. Od decyzji służy odwołanie do Wojewody Mazowieckiego 00-950 Warszawa, Plac Bankowy 3/5, za pośrednictwem Starosty Piaseczyńskiego, w terminie 14 dni od daty jej doręczenia.
2. Odwołanie można złożyć:
· osobiście w Kancelarii Starostwa Powiatowego w Piasecznie, ul. Chyliczkowska 14 
· drogą pocztową na adres: Starosta Piaseczyński, ul. Chyliczkowska 14, 05-500  Piaseczno, 
· drogą elektroniczną na adres:
  ePUAP Starostwa Powiatowego w Piasecznie:
  https://epuap.gov.pl/wps/myportal/strefa-klienta/katalog-spraw/profil-urzedu/3j604cyjkr
   /3j604cyjkr/SkrytkaESP
   e-Doręczeń: AE:PL-24045-19488-UFDDA-22

Dodatkowe informacje
W trakcie postępowania może zaistnieć konieczność przedłożenia dodatkowej dokumentacji.
Wszystkie załączniki powinny zostać złożone w oryginale bądź poświadczone za zgodność z oryginałem.

Podstawa prawna

Wytworzył: Iwona Krasowska
Data wytworzenia: 21.12.2006
Opublikował w BIP: Ciechomski Marcin
Data opublikowania: 21.12.2006 11:15
Ostatnio zaktualizował: Monika Berkieta
Data ostatniej aktualizacji: 31.07.2025 11:07
Liczba wyświetleń: 19

Przepraszamy, funkcjonalność tymczasowo niedostępna.