Biuletyn Informacji Publicznej Powiat Piaseczyński Przeczytaj artykuł "Zaświadczenia o samodzielności lokalu" opublikowany w naszym biuletynie. http://sbip102.lo.pl Tue, 02 Sep 2025 22:40:55 +0200 <![CDATA[Zaświadczenia o samodzielności lokalu]]> Podstawa prawna

art. 2 ust. 3 ustawy z dnia 24 czerwca 1994 r. o własności lokali

Ustawa o własności lokali, opublikowana na stronie:

https://isap.sejm.gov.pl/isap.nsf/DocDetails.xsp?id=WDU19940850388

Miejsce załatwienia sprawy

Wniosek o wydanie zaświadczenia wraz z załącznikami należy złożyć w siedzibie Starostwa Powiatowego w Piasecznie, ul. Chyliczkowska 14, w kancelarii starostwa lub w filii Wydziału Architektoniczno-Budowlanego właściwej dla adresu przedmiotowej nieruchomości dla gmin Tarczyn, Konstancin-Jeziorna i Góra Kalwaria.

Sposób załatwienia sprawy

Zaświadczenie o samodzielności lokalu zostaje wydane na wniosek każdego kto ma w tym interes prawny. Wniosek o wydanie zaświadczenia przydzielany jest przez Naczelnika Wydziału do rozpatrzenia przez Inspektora Wydziału Architektoniczno-Budowlanego. W przypadku stwierdzonych braków w dokumentacji lub nieprawidłowości organ występuje pisemnie do wnioskodawcy o uzupełnienie dokumentacji. Znacznie usprawni postępowanie podanie na wniosku telefonu kontaktowego.

Wymagane dokumenty

Wniosek o wydanie zaświadczenia o samodzielności lokalu (DOC, 28 KB)

  1. rzut lokalu (w trzech egz.), podpisany przez osobę posiadającą uprawnienie budowlane, z określeniem:
    a. podstawowych wymiarów pomieszczeń,
    b. opisów pomieszczeń (np. przedpokój, pokój, kuchnia, łazienka, ustęp),
    c. podstawowego wyposażenia kuchni, łazienki, ustępu,
  2. rzut właściwej kondygnacji budynku (w trzech egz.) z zaznaczonym usytuowaniem lokalu,
  3. rzuty pomieszczeń przynależnych (w trzech egz.) z podstawowymi wymiarami,
  4. rzuty właściwych kondygnacji budynku (w trzech egz.) z zaznaczonymi pomieszczeniami przynależnymi,
  5. kopia projektu zagospodarowania działki lub terenu z oznaczonym budynkiem, w którym znajduje się lokal (w trzech egz.) ,
  6. dokument świadczący o zakończeniu budowy – kopia pozwolenia na użytkowanie budynku, zgłoszenia zakończenia budowy lub dokumentu świadczącego o przeprowadzonej przebudowie lub zmianie sposobu użytkowania;
  7. oświadczenie osoby posiadającej odpowiednie uprawnienia, złożone na rysunkach, potwierdzające że przedstawiony na nich stan jest aktualny i po zakończeniu budowy (przebudowy, zmiany sposobu użytkowania) nie zostały wprowadzone żadne zmiany,
  8. dokument potwierdzający uprawnienia budowlane osoby podpisującej rzuty lokali i oświadczenie, o którym mowa w p. 8,
  9. pełnomocnictwo (w przypadku działania przez pełnomocnika) wraz z dowodem wpłaty opłaty skarbowej w wys. 17 zł

Opłaty

Na podstawie ustawy z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej:
  • opłata od pełnomocnictwa - 17 zł,
  • opłata od zaświadczenia - 17 zł (opłacie nie podlegają zaświadczenia o samodzielności lokali mieszkalnych).

Organem podatkowym właściwym w sprawach opłaty skarbowej jest burmistrz.

Nr rachunku bankowego Urzędu Miasta i Gminy Piaseczno
05 1240 6973 1111 0010 8670 6226 (Pekao S.A.)  

Czas załatwienia sprawy

Zaświadczenia wydawane są bez zbędnej zwłoki, nie później jednak niż w terminie 7 dni, od daty złożenia kompletnego wniosku. W uzasadnionych przypadkach zastosowanie mają zapisy art. 35 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego

Dodatkowe informacje

Inwestor może uzyskać informacje o stanie zaawansowania prac nad wydaniem zaświadczenia osobiście lub telefonicznie u Inspektora prowadzącego sprawę, którego wskaże pracownik kancelarii Wydziału Architektoniczno-Budowlanego.

]]>
http://sbip102.lo.pl/artykul/zaswiadczenia-o-samodzielnosci-lokalu Thu, 30 Nov 2006 11:40:15 +0100