Biuletyn Informacji Publicznej Powiat Piaseczyński Przeczytaj artykuł "Zmiana danych organizacji" opublikowany w naszym biuletynie. http://sbip102.lo.pl Tue, 02 Sep 2025 15:16:27 +0200 <![CDATA[Zmiana danych organizacji]]> Informacje dotyczące Stowarzyszeń Zwykłych
  1. Stowarzyszenie zwykłe składa organowi nadzorującemu, w terminie 7 dni od dnia wystąpienia zdarzenia uzasadniającego zmianę danych, wniosek o zamieszczenie w ewidencji zmienionych danych, załączając dokumenty stanowiące podstawę zmiany. Dane podlegające zamieszczeniu:
    • zmiany regulaminu działalności;
    • zmiany nazwy stowarzyszenia zwykłego, celu, terenu, środków działania, sposobu reprezentowania;
    • zmiany adresu siedziby;
    • zmiany danych przedstawiciela / członków zarządu / członków organu kontroli wewnętrznej (imię i nazwisko, adres zamieszkania oraz nr PESEL);
    • informacji o posiadaniu statusu organizacji pożytku publicznego;
    • informacji o przekształceniu lub rozwiązaniu stowarzyszenia zwykłego;
    • imienia i nazwiska likwidatora stowarzyszenia zwykłego;
    • informacji o dacie rozwiązania stowarzyszenia zwykłego (zakończenia likwidacji);
  2. Informacje o zastosowaniu wobec stowarzyszenia zwykłego środków nadzoru.
    Stowarzyszenie zwykłe ma obowiązek informować o zmianie adresu zamieszkania przedstawiciela reprezentującego stowarzyszenie zwykłe albo członków zarządu oraz członków organu kontroli wewnętrznej, o ile regulamin działalności przewiduje ten organ.
  3. Efektem załatwienia sprawy jest wpis zmian do ewidencji stowarzyszeń zwykłych.

Informacje dotyczące Klubów Sportowych i Uczniowskich Klubów Sportowych

  1. KS lub UKS składa organowi nadzorującemu, w terminie 14 dni od dnia wystąpienia zdarzenia uzasadniającego zmianę danych, wniosek o zamieszczenie w ewidencji zmienionych danych, załączając dokumenty stanowiące podstawę zmiany. Dane podlegające zamieszczeniu:
    • zmiany regulaminu działalności;
    • zmiany nazwy stowarzyszenia zwykłego, celu, terenu, środków działania, sposobu reprezentowania;
    • zmiany adresu siedziby;
    • zmiany danych przedstawiciela / członków zarządu / członków organu kontroli wewnętrznej (imię i nazwisko, adres zamieszkania oraz nr PESEL);
    • informacji o posiadaniu statusu organizacji pożytku publicznego;
    • informacji o przekształceniu lub rozwiązaniu stowarzyszenia zwykłego;
    • imienia i nazwiska likwidatora stowarzyszenia zwykłego;
    • informacji o dacie rozwiązania stowarzyszenia zwykłego (zakończenia likwidacji);
    • informacji o zastosowaniu wobec stowarzyszenia zwykłego środków nadzoru.
  2. KS lub UKS ma obowiązek informować o zmianie adresu siedziby.
  3. Efektem załatwienia sprawy jest wpis zmian do ewidencji.

Kogo dotyczy

Osoby reprezentujące stowarzyszenie zwykłe – przedstawiciel, jeżeli wniosek składa zarząd – podpisują go wszyscy jego członkowie, likwidator – w przypadku rozwiązania organizacji.

Wymagane dokumenty

Wniosek o zamieszczenie w ewidencji stowarzyszeń zwykłych zmiany danych wraz z załącznikami, dokumentami stanowiącymi podstawę zmiany danych.

Czas realizacji

Organ nadzorujący dokonuje wpisu zmian w ewidencji stowarzyszeń zwykłych w terminie 7 dni od dnia zgłoszenia zmiany danych. Jeżeli wniosek zawiera braki, organ nadzorujący wzywa do uzupełnienia wniosku w terminie 14 dni od dnia otrzymania wezwania. Termin na dokonanie wpisu liczy się od dnia uzupełnienia wniosku o wpis. Nieuzupełnienie wniosku o wpis w terminie 14 dni powoduje jego bezskuteczność.

Osoba do kontaktu

Agnieszka Wilanowska - tel. 22  756 62 54 wew. 194 a.wilanowska@piaseczno.pl

 

]]>
http://sbip102.lo.pl/artykul/zmiana-danych-organizacji Wed, 20 Nov 2024 12:03:50 +0100