Biuletyn Informacji Publicznej Powiat Piaseczyński Przeczytaj artykuł "Zawiadomienie o zbyciu zarejestrowanego pojazdu" opublikowany w naszym biuletynie. http://sbip102.lo.pl Tue, 02 Sep 2025 21:40:46 +0200 <![CDATA[Zawiadomienie o zbyciu zarejestrowanego pojazdu]]> Zawiadomienie o zbyciu zarejestrowanego pojazdu

Wymagane dokumenty

1.    Druk zawiadomienia o zbyciu pojazdu.
2.    Zgoda na przetwarzanie danych osobowych, jeżeli zostanie wyrażona.
3.    Dokument, na podstawie którego nastąpiło zbycie pojazdu (np. umowa kupna-sprzedaży, faktura).
4.    Dokument potwierdzający udzielenie pełnomocnictwa, jeżeli w sprawie występuje pełnomocnik (wzór pełnomocnictwa).
5.    W przypadku gdy dotychczasowym właścicielem pojazdu jest osoba fizyczna wymagany jest dokument tożsamości: dowód osobisty lub inny dokument ze zdjęciem potwierdzający tożsamość (do wglądu).
6.    W przypadku gdy dotychczasowym właścicielem pojazdu jest osoba prawna wymagany jest aktualny odpis z Krajowego Rejestru Sądowego (do wglądu). Sprawy związane z zawiadomieniem o zbyciu pojazdu w imieniu osoby prawnej mogą załatwić wyłącznie osoby do tego upoważnione.
W przypadku gdy dotychczasowym właścicielem pojazdu jest cudzoziemiec przebywający na terenie RP, firma zagraniczna lub zagraniczne: ośrodki kultury, fundacje, korespondenci prasowi wymagane są:
1.    dokument tożsamości cudzoziemca, tj.: paszport oraz jeden z wymiennych niżej dokumentów wraz z potwierdzeniem czasowego zameldowania cudzoziemca:
a.    wiza Schengen lub wiza krajowa,
b.    karta pobytu wydana w związku z udzieleniem zezwolenia na zamieszkanie na pobyt czasowy,
c.    zaświadczenie o zarejestrowaniu pobytu obywatela Unii Europejskiej,
d.    karta pobytu członka rodziny obywatela Unii Europejskiej,
e.    dokument potwierdzający prawo stałego pobytu obywatela Unii Europejskiej,
f.    karta stałego pobytu członka rodziny obywatela Unii Europejskiej,
g.    karta pobytu wydana w związku z udzieleniem zezwolenia na zamieszkanie na pobyt stały, zezwolenia na pobyt rezydenta długoterminowego Unii Europejskiej, nadanie statusu uchodźcy, udzielenie ochrony uzupełniającej lub zgoda na pobyt tolerowany.
2.    zaświadczenie o dokonaniu wpisu do ewidencji przedstawicielstw przedsiębiorców zagranicznych wydane przez Ministra Gospodarki lub aktualny odpis z Krajowego Rejestru Sądowego dla oddziału zagranicznego przedsiębiorcy (do wglądu) – firma zagraniczna. Ośrodki kultury, fundacje, korespondenci prasowi – umowy międzynarodowe, zaświadczenia z ambasad, akredytacje (do wglądu).

Opłaty

17 zł – opłata skarbowa za złożenie dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa (jeżeli w sprawie występuje pełnomocnik).

W opłatomacie zlokalizowanym przy wejściu do budynku Wydziału Komunikacji i Transportu od strony ul. Czajewicza

Możesz zrobić przelew na rachunek bankowy urzędu: 
Organem podatkowym właściwym w sprawach opłaty skarbowej jest burmistrz.
Nr rachunku bankowego Urzędu Miasta i Gminy Piaseczno
05 1240 6973 1111 0010 8670 6226 (Pekao S.A.)
W tytule przelewu napisz za co wnosisz opłatę np. opłata za pełnomocnictwo dla XXX XXXX w sprawie XXXX

Miejsce złożenia i odbioru

Dokumenty możesz przekazać do urzędu:
•    osobiście, 
•    przez internet na stronie ePUAP lub w systemie e-Doręczenia, 
•    pocztą na adres urzędu, właściwego według Twojego adresu zamieszkania. Dokładne adresy poszczególnych urzędów znajdziesz na stronie Biuletynu Informacji Publicznej.

Uwagi

Zbyłeś pojazd koniecznie zawiadom o tym starostę właściwego ze względu na Twój adres zamieszkania lub siedzibę firmy w ciągu 30 dni.
Jeżeli właścicielem pojazdu jest przedsiębiorstwo wielozakładowe lub inny podmiot, w skład którego wchodzą wydzielone jednostki organizacyjne – zawiadomienie o zbyciu pojazdu złóż u starosty właściwego ze względu na miejsce rejestracji pojazdu.
Jeżeli tego nie zrobisz na czas, zapłacisz karę.
Podane informacje mają charakter ogólny i wynikają z przepisów prawa.
W jednostkowych przypadkach może być wymagane złożenie dodatkowych dokumentów i wyjaśnień.

Podstawa prawna 

1.    Ustawa z 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego
2.    Ustawa z 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym
3.    Ustawa z 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej
4.    Ustawa z 24 września 2010 r. o ewidencji ludności
5.    Ustawa z dnia 7 lipca 2023 r. o zmianie niektórych ustaw w celu ograniczania niektórych skutków kradzieży tożsamości (sejm.gov.pl)
6.    Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 31 sierpnia 2022 r. w sprawie rejestracji i oznaczania pojazdów, wymagań dla tablic rejestracyjnych oraz wzorów innych dokumentów związanych z rejestracja pojazdów 
7.    Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 31 sierpnia 2022 r w sprawie szczegółowych czynności organów w sprawach związanych  z dopuszczeniem pojazdu do ruchu oraz wzorów dokumentów w tych sprawach

]]>
http://sbip102.lo.pl/artykul/zawiadomienie-o-zbyciu-zarejestrowanego-pojazdu Wed, 02 Jul 2025 12:04:38 +0200