Biuletyn Informacji Publicznej Powiat Piaseczyński Przeczytaj artykuł "Wniosek o przeniesienie decyzji o pozwoleniu na budowę i zgłoszenia budowy" opublikowany w naszym biuletynie. http://sbip102.lo.pl Wed, 03 Sep 2025 02:36:09 +0200 <![CDATA[Wniosek o przeniesienie decyzji o pozwoleniu na budowę i zgłoszenia budowy]]> Podstawa prawna

art. 40 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane

Ustawa Prawo budowlane opublikowana na stronie:
https://isap.sejm.gov.pl/isap.nsf/DocDetails.xsp?id=wdu19940890414

Organ właściwy do rozpatrzenia sprawy – Starosta Piaseczyński 

Miejsce załatwienia sprawy 

Wniosek wraz z załącznikami należy składać w siedzibie organu - Starostwo Powiatowe w Piasecznie, ul. Chyliczkowska 14, w kancelarii starostwa lub w filii Wydziału Architektoniczno-Budowlanego właściwej dla adresu planowanej inwestycji dla gmin Tarczyn, Konstancin-Jeziorna i Góra Kalwaria. 

Sposób załatwienia sprawy

Wniosek jest przydzielany przez Naczelnika Wydziału do rozpatrzenia przez Inspektora Wydziału Architektoniczno-Budowlanego. W przypadku stwierdzonych braków w dokumentacji lub nieprawidłowości Inspektor występuje do wnioskodawcy o uzupełnienie dokumentacji. Znacznie usprawni postępowanie podanie na wniosku telefonu kontaktowego.

Wymagane dokumenty

UWAGA! Drukami obowiązującymi, zatwierdzonymi przez właściwego ministra, są druki PB-9, PB-11, oraz PB-5. Druki uzupełniające do druków PB zostały przygotowane przez pracowników tutejszego urzędu i  zawierają informacje o RODO, oraz o przepisach dotyczących zgłoszeń, a podanie przez inwestora/inwestorów dodatkowych informacji o inwestycji, wskazanych w druku uzupełniającym, w zależności od rodzaju inwestycji, ma na celu jedynie usprawnienie postępowania administracyjnego i przyspieszenie rozpatrzenia sprawy.

W przypadku pozwolenia na budowę:

W przypadku zgłoszenia:

Opłaty 

Na podstawie ustawy z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej

- opłata skarbowa od przeniesienia decyzji o pozwoleniu na budowę na rzecz innej osoby - 90 zł (opłacie nie podlega przeniesienie pozwolenia na budowę budynku/budynków mieszkalnych)

Organem podatkowym właściwym w sprawach opłaty skarbowej jest burmistrz, tj. Burmistrz Miasta i Gminy Piaseczno.

Nr rachunku bankowego Urzędu Miasta i Gminy Piaseczno
05 1240 6973 1111 0010 8670 6226 (Pekao S.A.)

Zwalnia się z opłaty skarbowej decyzje:

  1. wydawane na skutek podań wnoszonych w sprawach budowy lub odbudowy obiektów budowlanych zniszczonych lub uszkodzonych wskutek działalności spowodowanej ruchem zakładu górniczego lub klęsk żywiołowych,
  2. budynków szkolnych oraz budynków przeznaczonych na cele naukowe, socjalne i kulturalne. Ponadto nie podlegają opłacie skarbowej zezwolenia w sprawach budownictwa mieszkaniowego i zdrowia, a także wydawane dla jednostek budżetowych i jednostek samorządu terytorialnego.

Czas załatwienia sprawy 

Bez zbędnej zwłoki, a w przypadkach szczególnie skomplikowanych – nie później niż w ciągu dwóch miesięcy od dnia wszczęcia postępowania. Do terminu nie wlicza się terminów przewidzianych w przepisach prawa do dokonania określonych czynności, okresów zawieszeń postępowania oraz okresów spóźnień spowodowanych z winy strony, albo z przyczyn niezależnych od organu. 

Dodatkowe informacje 

Inwestor może zasięgnąć informacji o stanie zaawansowania prac nad wydaniem decyzji u Inspektora prowadzącego sprawę osobiście lub telefonicznie. Inspektora prowadzącego sprawę wskaże pracownik w kancelarii Wydziału Architektoniczno-Budowlanego.

]]>
http://sbip102.lo.pl/artykul/wniosek-o-przeniesienie-decyzji-o-pozwoleniu-na-budowe-i-zgloszenia-budowy Thu, 30 Nov 2006 11:49:06 +0100