Biuletyn Informacji Publicznej Powiat Piaseczyński Przeczytaj artykuł "Wniosek o pozwolenie na rozbiórkę obiektu budowlanego" opublikowany w naszym biuletynie. http://sbip102.lo.pl Tue, 02 Sep 2025 19:28:33 +0200 <![CDATA[Wniosek o pozwolenie na rozbiórkę obiektu budowlanego]]>

Podstawa prawna

art. 28, 31, 32, 33 ust. 4, 34 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane

Organ właściwy do rozpatrzenia sprawy – Starosta Piaseczyński

Ustawa Prawo budowlane opublikowana na stronie:

https://isap.sejm.gov.pl/isap.nsf/DocDetails.xsp?id=wdu19940890414 

Miejsce załatwienia sprawy

Wniosek wraz z załącznikami należy składać w siedzibie organu - Starostwo Powiatowe w Piasecznie, ul. Chyliczkowska 14, w kancelarii starostwa lub w filii Wydziału Architektoniczno-Budowlanego właściwej dla adresu planowanej inwestycji dla gmin Tarczyn, Konstancin-Jeziorna i Góra Kalwaria. 

Sposób załatwienia sprawy 

Wniosek jest przydzielany przez Naczelnika Wydziału do rozpatrzenia przez Inspektora Wydziału Architektoniczno-Budowlanego. W przypadku stwierdzonych braków formalnych organ wzywa Inwestora do uzupełnienia braków. Po wpływie kompletnego wniosku, w przypadku stwierdzenia braków merytorycznych organ nakłada postanowieniem na Inwestora obowiązek ich usunięcia w wyznaczonym terminie. Postępowanie znacznie usprawni podanie przez Inwestora na wniosku telefonu kontaktowego. 

Wymagane dokumenty 

UWAGA! Uzupełnienia do druku PB-3, nie są drukami obowiązującymi, zatwierdzonymi przez właściwego ministra. Zostały przygotowane przez pracowników tutejszego urzędu i zawierają informację o RODO oraz o przepisach dotyczących rozbiórki obiektów budowlanych, a podanie przez inwestora/inwestorów dodatkowych informacji o inwestycji, wskazanych w druku uzupełniającym, ma na celu jedynie usprawnienie postępowania administracyjnego i przyśpieszenie rozpatrzenia sprawy.

  • wniosek o pozwolenie na rozbiórkę Druk PB-3 z uzupełnieniem (DOC, 41 KB)
  • uzupełnienie wniosku o kolejnego inwestora Druk ARB-U (DOC, 42 KB)
  • zgoda właściciela obiektu budowlanego (DOCX, 29 KB) lub jej kopia;
  • szkic usytuowania obiektu budowlanego;
  • opis zakresu i sposobu prowadzenia robót rozbiórkowych;
  • opis sposobu zapewnienia bezpieczeństwa ludzi i mienia;
  • pozwolenia, uzgodnienia, opinie i inne dokumenty, których obowiązek dołączenia wynika z przepisów odrębnych ustaw, lub kopie tych pozwoleń, uzgodnień, opinii i innych dokumentów - nie dotyczy to uzgodnień i opinii uzyskiwanych w ramach oceny oddziaływania przedsięwzięcia na środowisko albo
  • oceny oddziaływania przedsięwzięcia na obszar Natura 2000; projekt rozbiórki lub jego kopię - w zależności od potrzeb.

Opłaty

 Na podstawie ustawy z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej - opłata skarbowa wynosi:

  • od pozwolenia na rozbiórkę obiektu budowlanego – 36 zł
  • od pełnomocnictwa – 17 zł

Organem podatkowym właściwym w sprawach opłaty skarbowej jest burmistrz, tj. Burmistrz Miasta i Gminy Piaseczno

Nr rachunku bankowego Urzędu Miasta i Gminy Piaseczno
05 1240 6973 1111 0010 8670 6226 (Pekao S.A.) 

Czas załatwienia sprawy

Bez zbędnej zwłoki, a w przypadkach szczególnie skomplikowanych – nie później niż w ciągu dwóch miesięcy od dnia wszczęcia postępowania. Do terminu nie wlicza się terminów przewidzianych w przepisach prawa do dokonania określonych czynności, okresów zawieszeń postępowania oraz okresów spóźnień spowodowanych z winy strony, albo z przyczyn niezależnych od organu.

Dodatkowe informacje

Inwestor może uzyskać informacje o prowadzonym postępowaniu administracyjnym osobiście lub telefonicznie u Inspektora prowadzącego sprawę, którego wskaże pracownik kancelarii Wydziału Architektoniczno–Budowlanego.

]]>
http://sbip102.lo.pl/artykul/wniosek-o-pozwolenie-na-rozbiorke-obiektu-budowlanego Mon, 31 Mar 2014 14:54:27 +0200