Biuletyn Informacji Publicznej Powiat Piaseczyński Przeczytaj artykuł "Udzielenie licencji na wykonywanie transportu drogowego w zakresie pośrednictwa przy przewozie rzeczy (spedycja):" opublikowany w naszym biuletynie. http://sbip102.lo.pl Tue, 02 Sep 2025 22:58:28 +0200 <![CDATA[Udzielenie licencji na wykonywanie transportu drogowego w zakresie pośrednictwa przy przewozie rzeczy (spedycja):]]> Miejsce załatwienia sprawy:
Wydział Komunikacji i Transportu
Starostwa Powiatowego w Piasecznie
ul. Czajewicza 2/4
05-500 Piaseczno
22 736-48-70 wew. 482
m.borkowska@piaseczno.pl

Wymagane dokumenty
1.    Wniosek o udzielenie licencji na wykonywanie transportu drogowego w zakresie po-średnictwa przy przewozie rzeczy (spedycja).
2.    Oświadczenie osoby zarządzającej transportem w przedsiębiorstwie.
3.    Kserokopia certyfikatu kompetencji zawodowych osoby zarządzającej transportem.
4.    Oświadczenie członka(ów) organu zarządzającego osoby prawnej, osoby zarządzającej spółką jawną lub komandytową, a w przypadku innego przedsiębiorcy – osoby prowa-dzącej działalność gospodarczą, że spełnia wymóg dobrej reputacji.
5.    Dokumenty potwierdzające posiadanie sytuacji finansowej zapewniającej podjęcie i prowadzenie dzielności gospodarczej w zakresie transportu drogowego (50 000 euro):
1)    roczne sprawozdanie finansowe (potwierdzone przez audytora lub odpowiednio upoważnioną osobę)
2)    dokumenty potwierdzające:
a)    dysponowanie środkami pieniężnymi na rachunkach bankowych
b)    posiadanie akcji lub udziałów lub innych zbywalnych papierów wartościowych
c)    udzielenie gwarancji bankowych lub poręczeń bankowych
d)    własność nieruchomości
Stosuje się kurs średni ogłaszany przez Narodowy Bank Polski, obowiązujący w ostatnim roku poprzedzającego rok, w którym ocena ta jest dokonywana.
6.    Dowód uiszczenia opłaty za wydanie licencji.
7.    Pełnomocnictwo – jeśli w sprawie reprezentuje Cię pełnomocnik. Jeśli chcesz złożyć kopię pełnomocnictwa musi być ona poświadczona przez:
o    notariusza,
o    adwokata lub radcę prawnego, który jest pełnomocnikiem w sprawie,
o    upoważnionego pracownika urzędu, który prowadzi sprawę. Musisz wtedy okazać również oryginał dokumentu.

Opłaty:
1. Opłata za udzielenie licencji zależy od okresu na jaki ma być udzielona 
    Okres ważności licencji w latach        
    Od 2 do 15 lat    Powyżej 15 do 30 lat    Powyżej 30 do 50 lat
Licencja    800 zł    900 zł    1000     zł
2.    Za zmianę licencji pobiera się opłatę w wysokości 10% opłaty jak za udzielenie licencji (wniosek o zmianę licencji)
3.    Za wydanie licencji na wykonywanie transportu drogowego, w przypadku zmiany danych dotyczących adresu lub siedziby przedsiębiorcy, powodujących zmianę właściwości organu – organ właściwy pobiera opłatę jak za zmianę licencji.
Opłatę za licencję możesz zrobić:
1.    kartą płatniczą
2.    w opłatomacie 
3.    przelewem na rachunek bankowy: Bank PKO BP Starostwo Powiatowe w Piasecznie 62 1020 1169 0000 8002 0107 8963

Możliwe opłaty dodatkowe:
17 zł – opłata skarbowa od złożenia dokumentu, który potwierdza udzielenie pełnomocnictwa. Pełnomocnictwo, którego udzielasz małżonkowi, wstępnemu (rodzicowi, dziadkowi), zstępnemu (dziecku) lub rodzeństwu jest bezpłatne zwolnione z opłaty skarbowej.
Opłatę skarbową możesz zrobić:
1.    w opłatomacie
2.     przelewem na rachunek bankowy Urzędu Miasta i Gminy Piaseczno: 05 1240 6973 1111 0010 8670 6226.

*Wniosek o zrzeczenie się licencji.

Miejsce złożenia dokumentów:
Kancelaria Wydziału Komunikacji i Transportu
Starostwa Powiatowego w Piasecznie
ul. Czajewicza 2/4 II piętro
05-500 Piaseczno
tel.: 22 736 48 70 wew. 482
poniedziałek – piątek: 7.00 – 15.50


Termin załatwienia sprawy
1.Licencję wydamy Ci w ciągu 14 dni roboczych. Ten termin liczymy od dnia, w którym złożysz kompletny wniosek.
Miejsce odbioru dokumentu
1.    Przyjdź do Wydziału Komunikacji i Transportu, w którym złożone zostały dokumenty.
2.    Zabierz ze sobą dokument tożsamości.
3.    Odbierz licencję.

Tryb odwoławczy
Jeżeli otrzymasz decyzję, możesz się od niej odwołać do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Warszawie (ul. Obozowa 57). Odwołanie złóż za pośrednictwem Starosty Powiatowego w Piasecznie na adres: Wydział Komunikacji i Transportu, ul. Czajewicza 2/4, 05-500 Piaseczno. Na złożenie odwołania masz 14 dni od daty otrzymania decyzji. Nie musisz płacić za jego złożenie.


Podstawa prawna
•    Ustawa z dnia 6 września 2001 r. o transporcie drogowym
•    Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej 
•    Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego
•    Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 5 grudnia 2019 r. w sprawie wzorów zezwolenia na wykonywanie zawodu przewoźnika drogowego i wzorów licencji na wykonywanie transportu drogowego oraz wypisów z tych dokumentów

]]>
http://sbip102.lo.pl/artykul/udzielenie-licencji-na-wykonywanie-transportu-drogowego-w-zakresie-posrednictwa-przy-przewozie-rzeczy-spedycja-1 Tue, 29 Jul 2025 14:54:16 +0200