Biuletyn Informacji Publicznej Powiat Piaseczyński Przeczytaj artykuł "Świadczenia z tytułu posiadania Karty Polaka" opublikowany w naszym biuletynie. http://sbip102.lo.pl Tue, 02 Sep 2025 19:29:27 +0200 <![CDATA[Świadczenia z tytułu posiadania Karty Polaka]]> Osoby mieszkające na terenie powiatu piaseczyńskiego, które odebrały decyzje Wojewody Mazowieckiego przyznające świadczenie pieniężne z tytułu posiadania ważnej Karty Polaka  zgłaszają się do Starostwa Powiatowego wskazanego w decyzji, aby złożyć oświadczenie o wyborze formy wypłaty świadczenia i wskazać numer rachunku bankowego, na który mają być dokonywane przelewy.

Miejsce załatwienia sprawy

Starostwo Powiatowe w Piasecznie
Wydział Zdrowia i Spraw Społecznych
ul. Chyliczkowska 14 05-500 Piaseczno
Tel. 22 756 62 54 w. 249

Aby otrzymać świadczenie zgodnie z Decyzją Wojewody Mazowieckiego należy złożyć Oświadczenie, na które mają być przelane środki, załączając jednocześnie kopię Decyzji Wojewody Mazowieckiego o przyznanych środkach.

Czas załatwienia sprawy

Decyzje Wojewody Mazowieckiego o przyznaniu świadczenia są przekazywane do starostwa, gdy staną się ostateczne. Wypłaty świadczeń będą dokonywane co miesiąc przez starostę (właściwego ze względu na miejsce pobytu wnioskodawcy) w kasie urzędu lub przelewem na rachunek bankowy wskazany przez wnioskodawcę.

Dodatkowe informacje

Starosta składa wniosek do właściwego wojewody o przekazanie środków finansowych w terminie do 15 dnia każdego miesiąca. Wniosek ten jest sporządzany na podstawie Decyzji przyznających świadczenie pieniężne przekazanych przez Wojewodę.

Podstawa prawna

  1. Ustawa z dnia 7 września 2007 r. o Karcie Polaka
  2. Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 23 grudnia 2016 r. w sprawie trybu podziału rezerwy celowej na wypłatę świadczeń pieniężnych dla posiadaczy Karty Polaka

 

]]>
http://sbip102.lo.pl/artykul/swiadczenia-z-tytulu-posiadania-karty-polaka Tue, 14 Sep 2021 10:33:14 +0200